150 زندانی در خراسان رضوی حافظ قرآن هستند

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: 150 نفر در کل زندانهای این استان در طول دوره زندان آموزش دیده و هم اینک حافظان یک جزء و بیشتر قرآن کریم هستند.

حجت الاسلام محسن لزگی در حاشیه برگزاری بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان زندانهای خراسان رضوی در نیشابور افزود: در زندان مشهد دو نفر و در زندان نیشابور پنج نفر از زندانیان در طول تحمل دوران محکومیت افتخار حفظ کل قرآن کریم را کسب کردند.

وی ادامه داد: زندانیان در خراسان رضوی زیر پوشش برنامه های تربیتی قرآنی قرار دارند. همه آنها در ابتدای ورود دارای یک شناسنامه فرهنگی می شوند تا سطح فرهنگی و اجتماعی شان مشخص شود سپس در طرح تصحیح قرائت نماز تقسیم بندی می شوند.

رئیس اداره فرهنگی و تربیتی اداره کل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان رضوی گفت: همه زندانیان در این استان بدون استثناء و بدون اجبار در همه زندانها زیر پوشش برنامه های مذهبی و فرهنگی هستند و علاوه بر برنامه های قرآنی دوره های ورزشی و مطالعه کتابها و نشریات نیز برای پر کردن اوقات آنها در دستور کار است.

وی همچنین گفت: در چارچوب بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان زندانهای خراسان رضوی 45 نفر از 13 شهرستان استان در رشته های قرائت، مفاهیم، حفظ، دعاخوانی و اذان شرکت کرده و شهرستانهای مشهد، تربت حیدریه، چناران و نیشابور به ترتیب مقامهای نخست تا چهارم را کسب کردند. نفرات برتر به مسابقات کشوری راه پیدا می کنند.

لزگی افزود: نخستین دوره مسابقات قرآن کریم برای زندانیان نیز به میزبانی سبزوار برگزار شد و پس از آن این مسابقات برای کارکنان مرد و زن و همچنین برای پرسنل وظیفه زندان مشهد ادامه پیدا می کند.

وی ادامه داد: کارکنان زندانها با توجه به اینکه به دلیل اشتغال در محیط زندان با موارد پرتنش و آسیب زا روبرو هستند برگزاری این مسابقات تاثیر زیادی در آرامش روح و روان این افراد زحمتکش دارد.

انتهای خبر/

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *