الیت هوشمند می‌شود

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حذف تبادل مالی پارکبانان و مردم، گفت: به‌زودی یکی از خیابان‌های مشهد با ظرفیت 200 جای پارک به عنوان اولین خیابان هوشمند کشور به صورت پایلوت معرفی می‌شود.

محمدمهدی اسدی در نشست خبری به تشریح برنامه‌های مدیریت جدید این شرکت برای رفع نواقص آن پرداخت و گفت: دو نوع پیامک به استفاده‌کنندگان از پارکینگ‌های تحت نظارت الیت ارسال می‌شود؛ برای کسانی که در الیت ثبت‌نام کرده‌اند پیامک کسر، مدت زمان توقف در پارکینگ و مکان توقف خودرو ارسال می‌شود و افرادی که در الیت ثبت‌نام نکرده‌اند فقط پیامکی حاوی مبلغ و مدت زمان توقف خودرو ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با بیان اینکه این سامانه به زودی راه‌اندازی می‌شود، به برنامه این  شرکت برای حذف تبادل مالی پارکبان و مردم اشاره کرد و افزود: در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم هستیم تا به هیچ وجه از شهروندان در حاشیه خیابان مبلغی دریافت نشود و تنها در پارکینگ‌های عمومی شهرداری مردم مبلغ را پرداخت کنند.

گام‌های الیت برای هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای

وی به مشکلات این شرکت برای اثبات اینکه خودرو در مکانی پارک بوده اشاره کرد و افزود: هوشمندسازی کامل پارک حاشیه‌ای به زودی در یکی از خیابان‌های سطح شهر با ظرفیت 200 جای پارک به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

اسدی ادامه داد: سنسورهایی برای هوشمندسازی پارکینگ حاشیه‌ای در حال ساخت است که پس از نصب در یکی از خیابان‌های شهر اجرا می‌شود که به عنوان اولین خیابان هوشمند کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت به برنامه این شرکت برای پرداخت هزینه پارکینگ به صورت غیرحضوری اشاره کرد و افزود: طرح موبایلی باشگاه شهروندی توسط شرکت فاوای شهرداری درحال ساخت است که از طریق این برنامه مردم می‌توانند بدهی خود به الیت را غیرحضوری پرداخت کنند.

برنامه الیت برای حضور در باشگاه شهروندی

وی ادامه داد: برای حضور الیت در این برنامه موبایلی طرحی را به شورا ارائه می‌دهیم که بتوانیم حضور فعالی را از طرف حوزه حمل‌ونقل در این باشگاه داشته باشیم.

اسدی تصریح کرد: شرکت الیت برای پرداخت غیرحضوری هزینه‌های خدمات خود برنامه موبایلی جداگانه‌ای  طراحی نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با اشاره به ضرورت ارتباط نزدیک مدیران این شرکت با مردم، افزود: امور مشترکین این شرکت به سطح شهر و در یکی از خیابان‌های اصلی منتقل می شود.

وی با اشاره تجربیات خوب این شرکت در قزوین در بهره‌وری انسانی، گفت: الیت برای حضور در 10 شهر بزرگ کشور در حال مذاکره است و در همدان و چناران نیز الیت حضور دارد.

اسدی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که در سال 1400 به عنوان شرکت حمل‌ونقل هوشمند به هشت تا 10 میلیون نفر از مردم خدمات خود را ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت گفت: الیت در سیاست‌گذاری‌های جدید خود صرفا به عنوان متولی پارکبان‌ها نیست و در تمام حوزه های حمل‌ونقل به صورت تخصصی ورود می‌کند.

وی با بیان اینکه در صورت هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای امکان رزرو پارکینگ وجود خواهد داشت، افزود: یکی دیگر از مباحث مهم برای ما اطلاع رسانی به مردم و همچنین آموزش پارکبان‌ها برای برخورد با مردم است.

اسدی با بیان اینکه طبق اعلام دستگاه‌های قضایی در 95درصد درگیری‌هایی که بین پاکبان‌ها و شهروندان صورت می گیرد، پارکبان‌ها مقصر نبوده‌اند، گفت: قطعا بر آموزش پارکبان‌ها در نحوه برخورد با شهروندان تأکید بسیار بوده و همچنان ادامه خواهد داشت.

ضرر و زیان الیت پس از کاهش تعرفه‌ها

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت در خصوص سوددهی این شرکت گفت: تعرفه‌های هزینه‌ای در مشهد از 800 تومان به در سال 95 به 600 تومان در سال 96 کاهش پیدا کرده و این باعث شده درآمدهای شرکت در سال گذشته به شکل چشمگیری کاهش داشته باشد و با این شرایط نمی‌توانیم درباره وضعیت مالی شرکت در سال 97 اظهارنظر کرد.

وی با بیان اینکه بودجه 23 میلیاردی این شرکت در سال 96 با حدود 3 میلیارد کاهش در سال 97 مواجه بوده، افزود: این موضوع مشکلات زیادی برای ما ایجاد می‌کند.

اسدی به مقایسه هزینه پارک‌های حاشیه درمشهد و دیگر شهرها پرداخت و گفت: در مشهد به نسبت قزوین و همدان که پارک حاشیه‌ای با قیمت 800 تومان و 750 تومان محاسبه می شود، بسیار کمتر است.

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با تأکید بر اینکه هزینه پارک حاشیه‌ای در خیابان‌هایی مانند احمدآباد، سجاد و فلسطین به هیچ وجه بازدارنده نیست، افزود: الیت توانسته در بسیاری از خیابان‌های مشهد رفتار ترافیکی مردم را تغییر دهد و باعث کاهش ترافیک شود اما در این مناطق با توجه به اینکه هزینه پارک خودرو در حاشیه خیابان  برای شهروندان این مناطق بسیار کم است، الیت وظیفه بازدارندگی خود را نمی‌تواند به خوبی اجرا کند.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر که پارک حاشیه‌ای اجرا می‌شود، هزینه آن کمتر از 7 دلار نیست و این در مقایسه الیت در شهروندان مشهد یا دیگر شهرها دریافت می‌کند بسیار کم است و به همین دلیل نمی‌تواند عامل بازدارنده باشد.

اسدی به اعتراضاتی که در خصوص حضور الیت در خیابان های فرعی شده بود، اشاره کرد و گفت: بیشتر اعتراضات مربوط به خیابان های فرعی احمدآباد است.

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با بیان این جمله که خیابان‌های پرستار، قائم و عارف را فرعی نمی‌دانم، گفت: به دلیل وجود ساختمان پزشکان در خیابان عارف و همچنین تردد بالای خودروها در خیابان پرستار و قائم حضور الیت در این خیابان‌ها ضروری است.

وی به این نکته اشاره کرد که هزینه دریافتی از مردم باید شناور شود و گفت: باید ساعت شلوغی برای پارک‌های حاشیه‌ای تعریف کنیم؛ وضعیت فعلی در راستای مدیریت ترافیک نیست و نرم افزارهای ارائه خدمات پارک حاشیه‌ای باید هوشمندتر شوند.

طلب 14 میلیاردی الیت از مردم

اسدی به طلب 14میلیارد تومانی الیت از مردم اشاره کرد و گفت: از این مقدار بیش از 10 میلیارد بدهی مشهدی‌ها و بیش از سه میلیارد تومان بدهی غیرمشهدی‌ها به الیت است.

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت با اشاره به مصوبه شورای شهر مشهد برای دریافت بدهی مردم به الیت موقع نقل و انتقالات خودرو، گفت: این مصوبه توسط هیات تطبیق رد شده و مجددا از سوی اعضای شورای شهر مورد تأیید قرار گرفته و مجددا هیات تطبیق آن را رد کرده است و در نتیجه تاکنون این مصوبه اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه با این شیوه دریافت بدهی مخالف هستم، ادامه داد: با این حال باید به شیوه ای بدهی الیت از مردم دریافت شود.

اسدی توضیح داد: اینکه عده‌ای از شهروندان هزینه پارک حاشیه‌ای خود را پرداخت می‌کنند و عده‌ای پرداخت نمی‌کنند، در واقع بی‌عدالتی است.
انتهای خبر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *