توجه به مباحث زیست محیطی در منطقه ویژه اقتصادی ضروری است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه گفت: بهره مندی از فناوری های نوین در حوزه فراوری محصولات کشاورزی برای کاهش آسیب های وارده به محیط زیست در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی تربت حیدریه ضروری است.

احمدعلی موهبتی در دیدار با مدیر کل محیط زیست استان خراسان رضوی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت های این شهرستان در حوزه های مختلف اقتصادی، گردشگری و محیط زیست اظهارداشت: کاهش مصرف انرژی و توجه به حفظ منابع همواره مورد توجه بوده و بر این اساس جایگزینی گیاهان دارویی و محصولات مقاوم به کم آبی گامی در جهت اشتغال زایی و حفظ موقعیت اقتصادی و کشاورزی این شهرستان بوده است.

به گفته وی ، توجه به موضوع خشکسالی و جایگزینی محصولاتی که آب بری کمتری را طلب کند، در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در تربت حیدریه همچنین با اشاره به وضعیت مطلوب شبکه فاضلاب این شهرستان و انجام 43 درصدی تصفیه فاضلاب توسط تصفیه خانه فاضلاب ، از پیگیری واگذاری موضوع به بخش خصوصی به منظور تقویت نظارت بر این شبکه خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت : بسیاری از حوزه های محیط زیست مغفول مانده و برای یک برنامه ریزی مناسب و مطلوب باید نیم نگاهی به گذشته داشت.

تورج همتی افزود: بسیاری از معضلات حوزه محیط زیست بدلیل مقایسه وضع موجود با شرایط مطلوب است، در حالی که برای برنامه ریزی موثر و دستیابی به محیط زیستی پایدار و سالم توجه به حوزه هایی که درگذشته مغفول مانده است یک ضرورت به شمار می رود.

وی به چالش های حاصل از پساب و فاضلاب شهری، صنعتی و خدماتی به عنوان تهدیدی جدی برای سلامت مردم اشاره و تصریح کرد: حل این مشکلات مستلزم ایجاد زیرساخت هایی است که درابتدای امر مغفول مانده و امروز سلامت محیط زیست منطقه را دچار آسیب کرده و رفع آن نیازمند صرف زمانی طولانی و اعتباراتی کلان است .

همتی همچنین با اشاره به ضرورت هدایت صنایع به سمت شهرک های صنعتی تاکید کرد: موضوع استقرار صنایع در خارج از شهرک ها بر خلاف مباحث آمایش سرزمین است و باید در شهرستان هایی که در شهرک های صنعتی ظرفیت خالی وجود دارد به این مهم توجه کافی صورت پذیرد.
انتهای خبر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *