70 درصد مراجعان در قالب طرح ارجاع معاینه می شوند

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: هم اکنون 70 درصد از مراجعان به مراکز درمانی زیر پوشش این سازمان در استان از طریق طرح ارجاع داخلی معاینه می شوند.

حمیدرضا داستانی افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی در عملیاتی کردن طرح نظام ارجاع خدمات درمانی در سطح کشور پیشرو است.

وی بیان کرد: در قالب طرح ارجاع ابتدا بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی، توسط پزشک عمومی معاینه شده و در صورت نیاز به پزشک متخصص ارجاع داده می شوند. اجرای طرح ارجاع داخلی خدمات درمانی از سال گذشته در مراکز درمانی زیر پوشش تامین اجتماعی خراسان رضوی آغاز شده که طبق برنامه ریزی بناست همه بیماران به این شیوه درمان شوند.

وی با اشاره به فعال بودن سامانه نوبت دهی تلفنی در تمامی مراکز درمانی تامین اجتماعی افزود: اکنون دو سوم ظرفیت نوبت دهی به سامانه ارجاع داخلی اختصاص یافته و با نهادینه شدن فرهنگ ارجاع همه بیماران بدین طریق معاینه خواهند شد.

وی کل مراجعان به مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان رضوی در سال گذشته را بیش از سه میلیون و 141 هزار نفر عنوان و اظهار کرد: این میزان نسبت به سال قبل آن بیش از هشت درصد افزایش داشته است. 50 هزار نفر از این تعداد بستری شده اند و 30 هزار نفر نیز زیر عمل جراحی قرار گرفته اند.

وی پزشکان شاغل در مراکز تامین اجتماعی خراسان رضوی را شامل 300 پزشک متخصص و عمومی دانست که 180 پزشک از این تعداد متخصص و بقیه پزشک عمومی هستند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *