60 درصد کالاهای بازار مشهد ساخت ایران است

رئیس اتاق اصناف مشهد گفت: 60 درصد کالاهای موجود در بازار و در دسترس مصرف کنندگان در این شهرستان ساخت ایران و تولید داخلی است. 40 درصد دیگر کالاهای حوزه اصناف را اقلام خارجی تشکیل می دهند.

محمود بنانژاد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «حمایت از کالای ایرانی» افزود: حمایت از تولیدات داخلی علاوه بر حمایت از سرمایه گذاری ها، تولیدات و اشتغال داخلی موجب تقویت و رشد اقتصاد داخلی می شود.

وی افزود: البته حمایت از کالای ایرانی به این معنا نیست که مردم با هر شکل و قیمتی کالای داخلی و ایرانی را خریداری کنند بلکه کالای ایرانی باید آنقدر باکیفیت و قابل رقابت باشد که مردم انگیزه و رغبت خرید محصولات تولید داخل را داشته باشند. کیفیت باید به قدری باشد که در عین وجود کالای خارجی و برندهای خارجی مردم تمایل به خرید کالای ایرانی داشته باشند.

رئیس اتاق اصناف مشهد ادامه داد: در این راستا تولیدکنندگان باید اولویت را بر افزایش کیفیت، منطقی کردن قیمت و ایجاد رغبت خرید کالای ایرانی در مصرف کننده قرار دهند. هم اینک بسیاری از محصولات داخلی در زمینه پوشاک، کیف و کفش از کیفیت بالایی برخوردارند و حتی در مقایسه با برندهای خارجی کیفیت به مراتب بالاتری دارند که نیاز به معرفی و تبلیغ دارد.

وی گفت: نبود فروشگاه ها و مغازه های پر زرق و برق برای عرضه تولیدات داخلی، ضعیف بودن تبلیغ و معرفی تولیدات به مردم و ضرورت افزایش کیفیت برای ماندگاری در ذهن مصرف کننده از مسائلی است که موجب شده کالای ایرانی به درجه ای از محبوبیت و شناخته شدن در میان مصرف کنندگان نرسد.

او افزود: در راستای حمایت از کالای ایرانی در قالب طرحی که از پارسال به منظور حمایت از کالای داخلی و ایرانی از سوی اصناف کشور در دستور کار قرار گرفت ایجاد و راه اندازی مجتمع های فروشگاهی برای عرضه صرفا کالای ایرانی است. در این چارچوب برای فروشندگان و مغازه داران یک سری انگیزه ها و مشوق هایی را باید در نظر گرفت تا شاهد رونق چنین مجتمع‌هایی باشیم.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *