پیشرفت نباید باعث دین‌زدگی شود

امام جمعه اهل سنت تایباد گفت: پیشرفت هایی که در دنیا به وجود آمده نباید باعث دین زدگی شود.

مولوی غلام نبی توکلی ظهر چهارشنبه در چهارمین نشست تخصصی مشترک علمای شیعه و اهل سنت مناطق تلفیقی خراسان رضوی که در مجتمع فرهنگی کارگران مشهد برگزار شد افزود: آسیب های اجتماعی موضوع مهمی است و علما باید به این حوزه توجه ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: با پیشرفت انقلاب صنعتی و تکنولوژی در جهان، آسیب ها اجتماعی تاثیر بیشتری بر زندگی گذاشته و باعث دور شدن مردم از دین و مذهب شده است.

امام جمعه اهل سنت تایباد تاکید کرد: پیشرفت هایی که در دنیا به وجود آمده نباید باعث دین زدگی شود. فضای مجازی برای استفاده درست و بهینه بشر است اما متاسفانه برخلاف آنچه که ساخته شده مورد استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: ائمه جماعات در این راستا نقش مهمی را بر عهده دارند و یکی از مسائلی که نمی توانیم با جوانان ارتباط برقرار کنیم فاصله بین‌ جوانان و روحانیت است. متاسفانه امروز خیلی از جوانان با نماز و روزه بیگانه هستند.

توکلی ابراز کرد: اولین عامل آسیب های اجتماعی عدم پاییندی خانواده ها به ارزش های دینی است و آشفتگی کانون خانواده، فقر، دوستان ناباب، محیط و فقر فرهنگی از دیگر موارد محسوب می شود و رسانه ها وظیفه بزرگی در کاهش آسیب های فضای مجازی دارند.

 

 

منبع: مهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *