فعالیت ۶۸۸ خانه‌مسافر در مشهد

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشهد گفت: در حال حاضر ۶۸۸ خانه مسافر در مشهد با ظرفیتی حدود 18 هزار نفر شب اقامت در حال فعالیت هستند.

احمد دیناری اظهار کرد: از ابتدای فروردین سال جاری تا چهارم اردیبهشت ماه، بالغ بر هزار بازدید نظارتی از خانه مسافرها و منازل شخصی فاقد مجوز پذیرنده مسافر در چهار رینگ پیرامون حرم مطهر رضوی انجام شده است که در نوع خود قابل مقایسه با اقدامات نظارتی هیچیک از شهرهای کشور نیست.

وی افزود: هدف از این بازرسی های مستمر، شناسایی و جلوگیری از فعالیت واحدهای فاقد مجوز و فاقد استانداردهای لازم برای پذیرش زایر، کاهش پیامدهای فرهنگی، اجتماعی و بعضا تاحدودی امنیتی واحدهای غیرمجاز، ساماندهی و مدیریت آنها، جلوگیری از سواستفاده های احتمالی مالی از زایران، نظارت بر نحوه ارایه خدمات و عملکرد خانه مسافرها (واحدهای رسمی) است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشهد تصریح کرد: در حال حاضر ۶۸۸ خانه مسافر در مشهد با ظرفیتی حدود 18 هزار نفر شب اقامت در حال فعالیت هستند و به طور مستمر مورد بازدیدهای نظارتی قرار می گیرند. همچنین تعداد ۲۷ شکایت واصل و به کلیه این شکایت‌ها به صورت لحظه‌ای رسیدگی و رفع مشکل شده و رضایت مسافران تامین شده است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: این حجم بازدیدهای کنترلی و نظارتی از طریق ۲۰ بازرس رسمی و افتخاری و همچنین کمیته مشترک اجرایی جلوگیری از فعالیت واحدهای اقامتی فاقد مجوز مشهد انجام شده و بنا داریم در سال ۹۷ کیفیت بازدیدها را ارتقا دهیم تا رضایت و کسب تجربه شیرین زایرین از اقامت در مشهد مقدس بیش از پیش افزایش یابد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *