صادرات در گرو کیفیت است

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت استفاده از کالاهای ساخت داخل در تولید مسکن و تکمیل پروژه‌های عمرانی، گفت: ارتقا کیفیت تولیدات ملی می‌تواند ارز آوری از محل صادرات را منجر شود.

حمید بنایی افزود: استفاده از محصولات داخلی در پروژه‌های عمرانی ضمن تولید اشتغال برای کشور می‌تواند در رونق اقتصادی نیز موثر باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس دهم، با اشاره به رقم بودجه پروژه‌های عمرانی در سال 97، تصریح کرد: هر چند رقم 127 هزار میلیارد تومانی بودجه پروژه‌های عمرانی برای تکمیل همه پروژه‌ها کافی نیست اما باید از این اعتبارات نیز در مسیر تکمیل طرح‌ها با هدف رونق اقتصادی استفاده کرد.

 

جهش خوبی در تکمیل طرح‌های عمرانی صورت خواهد گرفت

بنایی با بیان اینکه با توجه دولت به نتایج تکمیل هر چه سریع تر طرح‌های عمرانی جهش خوبی در روند اتمام طرح‌ها رخ خواهد داد، گفت: دولت باید به این موضوع واقف باشد که هر نوع وارداتی در حوزه تکمیل طرح‌های عمرانی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود باید متوقف شده تا تولید کننده داخلی انگیزه تولید با وجود بازار هدف را داشته باشد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ارتقا کیفیت تولیدات داخلی می‌تواند ارز آوری از محل صادرات محصولات تولید ملی را منجر شود، افزود: در شرایط فعلی که بسیاری از کشورهای منطقه جنگ زده در مرحله بازسازی قرار دارند باید بتوانیم با تقویت رایزنی‌های کارآمد سهم بیشتری از صادرات محصولات داخلی داشته باشیم.

 

بسیاری از عملیات عمرانی در شهرهای مختلف عراق با مصالح ایرانی و مهندسان داخلی انجام می‌شود

وی با اشاره به سفر کمیسیون عمران مجلس به عتبات عالیات، تصریح کرد: خوشبختانه بسیاری از عملیات عمرانی در شهرهای مختلف عراق با مصالح ایرانی و مهندسان داخلی انجام می‌شود که این موضوع باید در سایر کشورهای نیز صورت بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بسیاری از کشورها خواهان مراوده با کشور ما هستند، گفت: در صورتی که بتوان در رایزنی‌ها ثابت قدم بوده و تولیدات با کیفیت در کشور صورت بگیرد به طور حتم دست رقبا در جذب بازارهای منطقه کوتاه خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، از تلاش کمیسیون عمران مجلس برای رایزنی‌های بیشتر با کشورهای مختلف در مسیر صادرات کالاها و تولیدات داخل در حوزه فراورده‌های ساختمانی و همچنین حضور مهندسان ایرانی در سایر کشورهای منطقه خبر داد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *