دولت روحانی ثبات سیاسی و اقتصادی را به کشور برگرداند

وزیر اسبق علوم با بیان اینکه دولت یازدهم با تدبیر توانسته تورم را مهار و تحریم ها را خنثی کند گفت: این دولت ثبات سیاسی و اقتصادی و نیز نشاط را به کشور برگرداند.

 

دکتر مصطفی معین روز چهارشنبه در کرسی آزاد اندیشی با عنوان جنبش دانشجویی و مساله انتخابات در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: دولت یازدهم در برجام و مذاکره در برابر 6 قدرت جهانی نیز از حیثیت این ملت و کشور دفاع کرد.
وی اظهار کرد: دولت یازدهم پس از سیاه کاری های دولت گذشته به سرکار آمد و کارنامه موفقی داشته، ‌اما امروز برخی شمشیرها را علیه آن از رو بسته اند و باید پرسید این دولت و رئیس جمهوری چه گناه کبیره ای مرتکب شده اند که باید نخستین دولت تک دوره ای باشند.
وی با بیان اینکه امروز حق آن است که مسئولان اصلی ، حامیان و مشوقان دولت نهم و دهم با صداقت و صراحت از ملت عذرخواهی و اعتراف کنند افزود: ما نیز باید از آن دوران تلخ ، اسفناک و خسارت بارگذشته متنبه شویم و قدرشناس سرمایه های اصلی و نمادین این کشور چون رئیس دولت اصلاحات باشیم و گرنه کفران نعمت باعث از دست رفتن نعمت می شود.
وی افزود: رمز عقب افتادگی کشورهای جهان سوم به خاطر بی ثباتی مدیریتی است؛ مدیران دایم تغییر می کنند و برنامه های کلان و توسعه ملی آنها ادامه نمی یابد و این بی ثباتی دولت به خاطر سیاست زدگی ، قدرت طلبی و ذوب در دنیا و دلارهای بادآورده نفتی است که طعم خوبی هم دارد به ویژه وقتی نظارتی هم نباشد.
وی ادامه داد: کسانی که امروز مساله حق الناس را در مورد این دولت دایم مطرح می کنند چگونه گم شدن 800 میلیارد دلار را در دولت قبل توجیه می کنند ؟ چگونه انحلال جنبش دانشجویی و سرکوب دانشجویان و نیز حذف عزیزان ما را می خواهند توجیه کنند؟

آگاه سازی مردم وظیفه اخلاقی ، وجدانی و ملی است
معین تصریح کرد : همه در این راستا تکلیف اخلاقی، وجدانی و ملی داریم تا حساسیت شرایط را برای مردم یادآوری کرده تا پیگیر حق خود باشند؛ حقی که جزو حقوق اساسی هر شهروندی است و این خود نیازمند آگاهی است.
وی با تاکید بر اینکه حضور پرشتاب و شاداب شما دانشجویان و احساس خطر نسبت به تهدید جدی که تکرار آن اگر روی دهد چیزی از کشور باقی نمی ماند از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با اشاره به موضوع این جلسه مبنی بر نقش دانشجو در انتخابات اظهار کرد: سرنوشت انتخابات و توسعه سیاسی کشور در دهه های گذشته تا امروز با نقش دانشگاه و دانشجو گره خورده است چنانکه در طول نهضت اصلاحات که حداقل سابقه 200 ساله در این کشور دارد همواره دانشجو در آن نقش محوری داشته و این نقش در طول انقلاب و جنگ هشت ساله نیز بارز است و دانشجویان درقالب بسیجی اصیل آن زمان، حضور موثری داشتند.
وی ادامه داد: دولت اصلاحات با وجود بحران های فراوان و فجایعی چون کوی دانشگاه و غیره ،بالاترین موفقیت ها را نه تنها در عرصه سیاسی بلکه فرهنگی و اقتصادی داشت.
زمین سوخته را به دولت روحانی تحویل دادند
وی گفت: دولت قبل دوره هشت ساله سیاهی را رقم زد و در نهایت زمین سوخته ای را به دولت روحانی تحویل داد.
وی اظهار کرد: در واقع آن دوره پدیده ای شگفت انگیز بود از این جهت که مهرورزی و دادگستری و پیشرفت ایران شعارشان بود، مهرورزی که با اخراج اساتید و بسته شدن تشکل های سیاسی و تشکیل پرونده و زندان و محکومیت همراه بود و در سطح عمومی هم این مهرورزی اتفاق افتاد.
وی افزود: در دوره دوم دولت این فرد علاوه بر کوی دانشگاه و فجایع دانشگاه تهران و تبریز، در جشنی که برای آن پیروزی نامشروع خود گرفتند سه تاپنج میلیونی مردمی راکه با کمال آرامش ،متانت و پایبندی به منافع و امنیت ملی راهپیمایی کردند را خس و خاشاک نام نهاد.
وی اظهار کرد: آنان با آن عملکرد سیاه و خسارت بار خود به اخلاقیات و سیستم اجرایی خسارت جبران ناپذیری زدند و فساد ، انحطاط و رکود را بر کشور تحمیل کردند.

دولت یازدهم با وجود کارشکنی های گسترده مجلس نهم موفق بوده است
معین گفت: شاخص های کارآمدی دولت یازدهم با وجود کارشکنی های گسترده در دوره نهم مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که موفق بوده ، ‌و کار خوبی که در این دولت شروع شده اگر ادامه نیابد نیمه تمام می ماند.
وزیر اسبق علوم با بیان اینکه نهضت دانشجویی اصیل ترین نهضت و جنبش اجتماعی ایران با سابقه 80 ساله است ، گفت: وی افزود: وقتی طرف مناظره، عنصری است که اصلا نمی دانم کیست به طور طبیعی ترجیح می دهم در این جلسه حاضر نشوم و آنان با یک تیر چند هدف می زنند ، وقت دانشجو را می گیرند و بعد می گویند ما مجوز دادیم و خودش نیامد و این شگردشان است؛ در واقع مجوز می دادند ولی طوری محدودیت ایجاد می کردند که خبرنگار حاضر نشود و بعد خود خبر تحریف شده جلسه را به رسانه ها ارائه می کردند.

امنیتی کردن دانشگاه ها نه برای شما بلکه برای ماست 
نماینده جامعه اسلامی دانشجویان هم در بحث حقوق های نجومی ، نامه چهار وزیر دولت روحانی درو مطرح کردن بحث رکود کمر اقتصاد را می شکند سئوال کرد که معین گفت مگر می شود اقتصاد ویران شده هشت ساله را ظرف 100 روز درست کرد ؛ سخنان دکتر روحانی را تحریف نکنیم،‌ زیرا این کار دور از اخلاق اسلامی است.
وی افزود: اگر در 100 ماه که یک دوره هشت ساله است بشود این اقتصاد را به سال 84 و نقطه صفر رساند در واقع این دولت موفق بوده است .
وی ادامه داد: وجدان خود را حاکم کنید ؛ کارگران معدنی که صدها سال به آنها ظلم شده و درشرایط سخت کار کرده و می کنند و در این 40 سال هم این شرایط ادامه داشته آیا وقتی اتفاقی چون حادثه معدن گلستان روی می دهد باید گناه را به گردن دکتر روحانی گذاشت؟ رئیس جمهوری که یک مقام سیاسی است و می داند پولولیست های رقیب این افراد را تحریک می کنند و با این حال بین آنان می رود و توهین هم می شنود.

راه اصلاحات تدریجی است
وی در پاسخ به سئول دیگری گفت: راه اصلاحات تدریجی وگام به گام و طولانی است و هیج راه میانبری برای آنکه جامعه ما به جامعه مطلوب مدنی که همه به حقوق شهروندی خود آگاه باشد ، وجود ندارد.
وی در بحث پرونده کرسنت هم گفت: داوری در این زمینه نیاز به آگاهی بسیار دارد و کاری سخت است ضمن آنکه زنگنه وزیر نفت را از دولت نخست هاشمی و پیش از آنکه در جهاد سازندگی بود، به عنوان مدیری قوی می شناسم که در این دو سال اخیر نیز تولید نفت و صادرت را بهبود بخشید و اصلاح کرد اما اینکه به چنین عنوانی که ثابت نشده از یک مدیر قوی و کارآمد که سابقه دهها سال کار مدیریتی دارد ، اتهام زده شود منطقی نیست.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *