صدا و سیمای خراسان رضوی در ماه ضیافت الهی

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن و ماه عبادت‌ها و نیایش‌های عارفانه و بندگی برنامه‌های صدا و سیمای خراسان رضوی در  استان تشریح کرد.

به گزارش ایسنا-  منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی صدا و سیما خراسان‌رضوی، محسن نصر پور با بیان این مطلب اظهار کرد: باتوجه به ویژگی مشهد مقدس،  بارگاه منور رضوی و خیل زائران حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) این مرکز آمادگی کامل برای استقبال ماه رمضان  و ارائه برنامه‌های متنوع را دارد.

وی با اشاره به فضای معنوی، شور و نشاط برای مهیمانان ضیافت الهی به برنامه‌های معاونت سیمای مرکز خراسان رضوی، عنوان کرد: «ماه طاهر» ویژه برنامه افطار سیمای مرکز استان که از ساعت 18:45 الی 20:40 به تهیه کنندگی مجید زنده جانی و داوود شریفی و همچنین به کارگردان رضا ضیغمی است و به صورت زنده با اجرای مجریان کشوری و استانی تهیه و پخش می‌شود. این برنامه از مهمانان، کارشناسان، آیتم‌های مناسب از شهرستان‌ها و سفره‌های افطاری خواهد بود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی ادامه داد: همچنین برنامه «بهار مهربانی» ویژه سحر نیز از دیگر برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان به تهیه کنندگی علی محمد کاظمیان‌پور و کارگردانی سید روح الله حیدری در فضای معنوی حرم مطهر رضوی، از ساعت 2 بامداد تا اذان صبح به صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی سیمای خراسان رضوی پخش می‌شود.

نصرپور افزود: در این برنامه ضمن استفاده از کارشناسان و مداحان حاضر در حریم ملکوتی رضوی از حال و هوای معنوی روزه‌داران و زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی همراه پخش دعا و مناجات، گزارش، حرم تا حرم، ترتیل خوانی قرآن کریم، اذان و نماز صبح استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه همچنین ترتیل قرآن بعد از اذان صبح و ارتباط زنده و پخش مستقیم از صحن انقلاب و قرائت یک جزء قرآن و پخش از شبکه یک به صورت ترتیل توسط قاریان برجسته کشور و خراسان رضوی از دیگر برنامه‌های است، تصریح کرد: تهیه کننده این بخش عبدالرزاق رمضان‌نژاد و کارگردان پیمان احسانی زادمی است. همچنین ترتیل عصرگاهی قبل از اذان مغرب ارتباط زنده و پخش مستقیم از صحن و مسجد گوهرشاد با شبکه افق و هر روزه بعدازظهر یک جزء به صورت ترتیل توسط قاریان ملی و خراسان رضوی به تهیه‌کنندگی محمدرضا امیری پخش خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی اضافه کرد: بخش ترتیل نیم روزی از ساعت 10:30 تا 11:30 ارتباط زنده و پخش مستقیم از رواق امام خمینی (ره) با شبکه قرآن هر روز تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.

نصرپور با اشاره به حال و هوای معنوی رادیو خراسان رضوی در این ماه، تاکید کرد: آوای ربنا به مدت 90 دقیقه از ساعت 19 تا 20:30 به تهیه کنندگی مصطفی اعلمی و رضا سلیمانی آماده پخش است. دعای ربنا، قرآن، اذان، گزارش از مساجد، گزارش از سطح شهر از دیگر بخش‌های متنوع این برنامه خواهد بود.

وی بیان کرد: گویندگان این برنامه احسان کاشانی و شهلا شایسته و گزارشگران مرضیه رحیمی و علی سلیمی و صدابردار علیرضا جعفری است.  نسیم سحری ویژه سحرنیز به مدت 90 دقیقه به تهیه کننده‌گی رضا سلیمانی و مهدی مقدس‌زاده از ساعت 2:50 بامداد تا 4:30 پخش می‌شود. این برنامه شامل بخش کارشناسی، گزارش، دعای سحر، سخنرانی بوده که گوینده محمد رحیمی، گزارشگر جواد حسن زاده و صدابردار میثم نظری‌زاده است.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده در معاونت خبر مرکز، اظهار کرد: گزارش‌های مرتبط به این ماه سه گزارش ویژه خبری، گزارش لیالی‌قدر که به صورت ویژه کار خواهد شد. گزارش ویژه شهادت حضرت علی‌(ع) و گزارش‌هایی از محافل قرآنی، قاریان و حافظان موفق قرآنی و همچنین از مساجد گزارش تولیدی و مستند خبری تهیه و پخش خواهد شد. همچنین علاوه بر این موارد گزارش‌های پزشکی و سلامت که جنبه آموزش و اطلاع‌رسانی دارد برای افرادی که نیاز به اطلاعات لازم دارند نیز تهیه می‌‎شود.

نصرپور با اشاره به برنامه‌های برون‌مرزی خراسان رضوی، عنوان کرد: رادیو تاجیکی در ماه مبارک رمضان ویژه برنامه سحرگاهی را هر شب از ساعت 1:30 بامداد تا سه بامداد با عنوان «زنده دلان» به مدت 90 دقیقه آماده کرده است. این برنامه شامل ادعیه رمضان، ابتهاج، تواشیح، تفسیر، کارشناس و قرائت قرآن که به تهیه کنندگی مجید حاتم زاده، صدابرداری خداداد پیلتن و نادر افشار است. همچنین رادیو تاجیکی، تنها رادیو برون‌مرزی است که دارای ویژه برنامه سحر در مرکز به صورت زنده پخش می‌شود.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های صدا‌وسیما خراسان‌رضوی می‌توان به رادیو دری در ماه مبارک رمضان و ترتیل قرآن به تهیه کنندگی فاطمه راستگو اشاره کرد. این برنامه به مدت یک ساعت و همچنین برنامه «به وقت بندگی» به تهیه کنندگی ارغوان حیدری به مدت 45 دقیقه، همچنین برنامه «در وادی نور» به تهیه کنندگی غلامرضا شجاعی به مدت یک ساعت و ادعیه روزانه ماه مبارک رمضان و «سفره‌های آسمانی» به تهیه کنندگی هانیه بذر افشان ویژه افطار و اذان مغرب به مدت 30 دقیقه پخش می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی از برنامه ماه مهربانی ویژه افطار رادیو ازبکی در ماه مبارک رمضان یاد و بیان کرد: «ماه مهربانی» به تهیه کنندگی امید صفایی‌نیا و وحیده اسکندری در طبقه کلامی–پیامی و روایی از ساعت 19:45 به مدت 15 دقیقه با آیتم‌های دعای روز با ترجمه، گزارش، متن و حکایت همه روزه به روی آنتن می‌رود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *