صادرات ایران به روسیه ۶۰درصد رشد کرد

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت بر این نکته تاکید دارد که در سال گذشته روابط تجاری ایران و روسیه به گونه‌ای پیش رفته که روند صادرات ایران افزایشی و صادرات روسیه کاهشی شده است.

بهروز حسن الفت با ارائه‌ توضیحاتی درباره وضعیت بازار روسیه گفت: با توجه به آنکه هنوز آمار نهایی سال گذشته منتشر نشده، نمی‌توان حجم دقیق مبادلات دو کشور را اعلام کرد، اما به طور تقریبی مبادلات ایران و روسیه حدود یک میلیارد دلار می‌شود.

وی با بیان این که در روابط تجاری دو کشور تاکنون تراز به نفع روسیه بوده، اظهار کرد: در سال گذشته حجم صادرات ما حدود ۶۰ درصد افزایش یافت، اما این اتفاق در شرایطی افتاد که صادرات روسیه به ایران حالت کاهشی یافته و حدود یک سوم کمتر شد.

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت در ارتباط با عدم موفقیت ایران در کسب سهمی قابل توجه از بازار روسیه توضیح داد: بحث توسعه صادرات به بازاری مانند روسیه اینگونه نیست که یک شبه، یک ماهه یا یک ساله محقق شود. برای توسعه این روابط زیرساخت‌هایی لازم است که عمده‌ترین آنها به داخل کشور مربوط می‌شود.

الفت ادامه داد: شرکت‌ها و بنگاه‌های ما باید آمادگی داشته باشند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار روسیه را به خود اختصاص دهند تا زمانی که این آمادگی وجود نداشته باشد هرچه مقامات و مسئولان علاقه‌مند به توسعه روابط باشند و در این زمینه تلاش کنند، اتفاقی که باید نخواهد افتاد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *