52 اثر تاریخی خراسان رضوی در نوبت ثبت جهانی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: 52 اثر تاریخی خراسان رضوی در نوبت ثبت در فهرست جهانی قرار دارد.

ابوالفضل مکرمی فر امروز در دیدار با مدیرکل صدا و سیما خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: با وجود میراث فرهنگی زیادی که در ایران و به خصوص خراسان رضوی وجود دارد، با محدودیت ثبت میراث فرهنگی در فهرست آثار جهانی مواجه ایم و تاکنون فقط یک اثر( قنات قصبه گناباد) ثبت جهانی شده است.

وی تصریح کرد: اگر توزیع سفر را در استان نهادینه کنیم، ماندگاری زائر نیز به 5 روز افزایش خواهد یافت. در حال حاضر افرادی که به شیراز سفر می کنند به فیروزآباد وتخت جمشید هم می رود اما قنات جهانی قصبه گناباد برای زائران و مسافران که به مشهد سفر می کنند به خوبی معرفی نشده است.

وی با اشاره به ظرفیت های بوم گردی استان یادآورشد: 24 خانه تاریخی و روستائی به اقامتگاه بوم گردی تبدیل شده است و اگر چه کشورهای اروپایی برای اقامت در این مراکز نوبت می گیرند و به خوبی از این فرصت های گردشگری بهره‌مند می‌شوند اما اقامتگاه‌های بوم گردی هنوز برای مردم خراسان رضوی و کشور ناشناخته است.

مکرمی فر ادامه داد: برج نجومی رادکان که شاهکار مهندسی خواجه نصیرالدین توسی است ویژگی های منحصر به فردی دارد که در اول نوروز و اول مهر ماه نور از 18 دریچه در یک نقطه تجمیع می شود که گردشگران خارجی زیادی در این ایام به این مکان می‌آیند و از این اتفاق فیلم و عکس می گیرند اما مردم مشهد از این مکان و اتفاق کم نظیر اطلاعی ندارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: 6 محور گردشگری برمبنای آثار و ابنیه تاریخی، فرهنگی و مراکز گردشگری در استان تعریف شده و در همین راستا نیز قطار گردشگری راه اندازی شده است.

وی با بیان این که قطار گردشگری نیشابور راه اندازی شده است، گفت: هم چنین راه اندازی قطار گردشگری خواف نیز در حال برنامه ریزی است.

image_print
927 پاسخ
  1. Driver Easy coupon
    Driver Easy coupon گفته:

    Thanks for the strategies you have shared here. Also, I believe there are a few factors which keep your insurance premium straight down. One is, to take into account buying cars and trucks that are inside the good report on car insurance providers. Cars that are expensive will be more at risk of being stolen. Aside from that insurance is also based on the value of your car, so the more costly it is, then the higher a premium you spend.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *