شفاف‌سازی در سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری دولت در مسکن

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیاتی شدن پیشنهاد سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد دلاری دولت در مسکن با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در شرایطی موفق است که بررسی همه جانبه و شفاف‌سازی در آن لحاظ شود.

حمید بنایی با اشاره به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی در خصوص سرمایه‌گذاری یک‌میلیارد دلاری دولت در مسکن با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، افزود: این پیشنهاد نیازمند بررسی جوانب کار و شفاف سازی سازوکارهای آن است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی نیازمند مجوز رهبری و مجلس است، افزود: در بررسی پیشنهاد مذکور باید این موضوع مدنظر باشد که با برداشت این میزان پول از صندوق توسعه ملی آیا مشکل پیش روی مردم در اخذ تسهیلات مسکن مرتفع می شود؟

 

دولت هنوز طرح ملی مسکن را به مجلس ارایه نکرده است

وی با تاکید بر اینکه دولت هنوز بعد گذشت چند سال طرح ملی مسکن را به مجلس ارایه نکرده است، تصریح کرد: متاسفانه بخش مسکن بیش از هر بخش دیگری از بی برنامه گی در رنج است.

بنایی با بیان اینکه مجلس به ویژه کمیسیون عمران آن بارها در خصوص کمک به دولت در ساماندهی بازار مسکن اعلام آمادگی کرده است، افزود: متاسفانه عدم ورود دولت در حوزه ساماندهی بازار مسکن تاکنون مشکلات عدیده ای را ایجاد کرده که رشد حباب قیمت ها یکی از تبعات مشهود آن است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه با وجود گزارش هایی که در خصوص فعالیت های انجام شده از سوی وزارت راه وشهرسازی به مجلس ارسال می شود اما خروجی در بخش مسکن در جامعه دیده نمی شود، تصریح کرد: عدم تولید مسکن به صورت انبوه و متمرکز نتوانسته نیازهای این بخش را مرتفع کند.

 

مجلس پیگیر وضعیت مسکن است

بنایی با بیان اینکه کمیسیون عمران مجلس باید با استخراج آمار دقیق تولید واحدهای مسکونی در طی سال از اقدامات انجام شده در این بخش مطلع شود، گفت: استخراج این آمارها باید از دستگاه هایی همچون شهرداری و سازمان ملی زمین و مسکن صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در چند سال گذشته در حوزه مسکن رکود بی سابقه ای حاکم بوده است، افزود: در حال حاضر با توجه به اینکه بسیاری از کارخانجات کشور در حوزه تولید مصالح ساختمانی با حداقل توان خود فعال هستند از این رو لازم است دولت با جدی گرفتن بحث ساخت و ساز مسکن به رونق اقتصادی نیز کمک کند زیرا بسیاری از حوزه ها تحت تاثیر مسکن هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی در خصوص برداشت یک میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای کمک به حوزه تسهیلات مسکن در صورتی که چکش کاری های لازم در خصوص آن انجام شود می تواند مثمر ثمر باشد، گفت: دولت باید با ارجاع چنین پیشنهاداتی به کمیسیون های تخصصی دولت و مجلس طرحی پخته را اجرایی کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *