خرید کالای ایرانی بایستی به یک افتخار ملی تبدیل شود

همایش حمایت از کالای ایرانی با حضور محمد پرویزیان فرماندار شهرستان چناران، حجه الاسلام تاجی امام جمعه چناران، جمعی از مسئولین و اصناف شهرستان به همت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان و شرکت خدماتی شهرک صنعتی چناران در محل سالن معلم برگزار شد.

در آغاز این همایش حجه الاسلام تاجی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام حمایت از کالای ایرانی گفت:  استفاده از کالای ایرانی باید به یک فرهنگ در بین مردم و مسئولین بدل شود.

وی خواستار افزایش کیفیت کالای از سوی تولیدکنندگان شد و افزود: دولت نیز می‌بایست با برداشتن موانع از سر راه تولید کنندگان به تحقق این شعار کمک نماید.

محمد پرویزیان به عنوان دیگر سخنران این همایش با اشاره به تاثیر منفی استفاده مستمر از کالای خارجی و قاچاق بر اقتصاد و مسئله اشتغال افزود: ملت عزیز ایران باید به این مسئله اشراف یابند که استفاده مداوم از کالای خارجی برابر است با نابودی اقتصاد و بیکاری جوانان، که لازمه مقابله با این معضل، فرهنگ سازی از سوی دولت و افزایش کیفیت توام با قیمت رقابتی تولیدات داخلی در تقابل با کالای خارجی است. وی خاطر نشان کرد: خرید کالای ایرانی بایستی به یک افتخار ملی تبدیل شود و در صورت تولید کالای با کیفیت همراه با قیمت گذاری رقابتی قطعا این مهم تحقق خواهد یافت.

فرماندار شهرستان چناران سپس با اشاره به نقش روستا در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی گفت: روستا همواره به عنوان یکی از محورهای توسعه اقتصادی مطرح بوده است لذا دولت با پیشنهاد و اجرای طرح‌های مختلف و ارائه بسته‌ها حمایتی و تسهیلات گوناگون عزم خود را در راستای حمایت از اشتغال روستایی و تولیدات بومی و محلی به اثبات رسانده است.

وی خاطر نشان کرد: حمایت از تولیدکنندگان داخلی از دیگر اموری است که همواره در دستور کار دولت یازدهم و دوازدهم قرارد داشته است و به عنوان نمونه، می‌توان به بخشودگی مالیاتی 4 میلیارد تومانی در سال گذشته و معافیت 12ساله برای سرمایه گذاران در شهرک صنعتی چناران به عنوان منطقه کمتر برخوردار، اشاره نمود.

نماینده عالی دولت در پایان با اشاره به نقش بی بدیل مردم و مسئولین در حمایت  از کالای ایرانی گفت: حمایت از کالای ایرانی به معنی پاسداری از اقتصاد ملی و تداوم راه شهیدان است و عدم عمل به تعهدها از سوی مسئولین و کیفیت بد برخی کالاهای تولید داخل، موجبات سلب اعتماد مردم و به بن بست کشیده شدن این مسیر خواهد شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *