استفاده از نیروهای بومی در طرح‌های فولادی

رئیس بنیاد مستضعفان در آیین واگذاری اسناد مالکیت به روستائیان روستای سده از توابع شهرستان خواف در خراسان رضوی گفت: این بنیاد در جذب نیروی انسانی موردنیاز خود برای طرح‎های فولادی در سنگان خواف، از جوانان بومی جویای کار استفاده می‎کنند.

محمد سعیدی‎کیا عصر روز 30 فروردین‌ماه در جمع مردم روستای سده خواف سخن، اظهار کرد: این بنیاد سالانه 20میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی اختصاص می‌دهد که این مبلغ را سالانه 50درصد افزایش می‌دهد.

 

اشتغال؛ چالش استان

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم، مهمترین چالش این استان را بحث اشتغال برشمرد و اظهار کرد: بدین منظور بانک سینا 50میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اختصاص داد که 36میلیارد تومان آن جذب شد و مابقی در برنامه جذب است.

علیرضا رشیدیان عنوان کرد: بر سهمیه تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال این استان، در سال جاری 10 میلیارد تومان افزوده شد.

وی عنوان کرد: برخی اهالی این استان با مشکل عدم مالکیت اراضی از سوی بنیاد مستضعفان و منابع طبیعی روبرو بودند و از تلاش‌های رئیس بنیاد مستضعفان در واگذاری اراضی به مردم و حل مشکل آن‌ها تقدیر کرد تا برای مدیریت بحران آب در طرح‌های هدایت روان آب‌ها، آبیاری تحت فشار لوله گذاری طرح‌های آبی، اختصاص وام‌های درصدی به اشتغال جوانان، سرمایه‌گذاری در معادن سنگ آهن سنگان خواف، ایجاد نیروگاه‌های بادی در تونل بادی خواف و نیروگاه‌های خورشیدی سرمایه گذاری کنند.

وی گفت: هم‌اینک بنیاد مستضعفان دو طرح فولادی دو و نیم میلیون تومانی کنسانتره آهن و دو نیم میلیون تومان گندله در منطقه سنگان خواف در دست احداث دارد.
سرمایه گذاری در خواف همچنین فرماندار خواف نیز در سخنانی خواستار سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در طرح‌های فولادی، انرژی‌های پاک،  آبی، خاکی و تولید فرش دستباف در خواف شد.

محمدرضا پهلوان‌نژاد از سعیدی‌کیا، رئیس بنیاد مستضعفان خواست بنیاد مستضعفان در مدیریت بحران آب و طرح‌های آبیاری تحت فشار کشاورزی، مدیریت آب روان‌ها، پیشگیری از هدر رفت آب، تامین امکانات تولید فرش دستباف، احداث نیروگاه‌های بادی، خورشیدی و ارائه تسهیلات هشت درصدی برای اشتغال جوانان در شهرستان خواف همکاری کند.

وی افزود: هم اینک بنیاد مستضعفان دو طرح فولادی با تولید سالانه  پنج میلیون تن گندله و کنسانتره آهن در معادن سنگ آهن سنگان خواف در دست اجرا دارند.

فرماندار خواف عنوان کرد: شهرستان خواف در اشتغال‌زایی رشد خوبی داشته است. به نحوی که تعهد سال گذشته این شهرستان برای اشتغال‎زایی 3800 نفر بود اما توانستیم 4300 فرصت شغلی ایجاد کنیم.

 

منافع نظام را بر مشخص ترجیح می دهند

امام جمعه اهل تشیع شهرستان خواف گفت: هم‌اینک فردی بر بنیاد مستضعفان مدیریت می‌کنند که منافع نظام را بر منافع شخصی خود ترجیح می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ذبیح الله شمسیان افزود: رئیس بنیاد مستضعفان فردی جهادی است که منافع نظام، جمهوری اسلامی و مردم را بر منافع خود ترجیح می‌دهد.

همچنین مولوی صدرالدین احراری، امام جمعه اهل سنت خواف نیز گفت: آنچه از مسئولان جاودانه می‌ماند خدمت صادقانه است و خواستار به کارگیری نیروی‌های بومی در طرح‌های اشتغال زایی شهرستان شد.

گفتنی است روز 30 فروردین‌ماه، حدود 2000سند مالکیت مسکونی، تجاری و کشاورزی به وسعت 103 هکتار و به ارزش 210 میلیارد ریال به روستائیان روستای سده خواف واگذار شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *