لزوم ارتقا استانداردهای ارائه خدمت به زائران در مراکز اسکان فرهنگیان

استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت و استانداردهای ارائه خدمت به زائران فرهنگی در مدارس و مراکز اسکان ویژه آنان باید ارتقا یافته و از شرایط نسبتا مناسبی برخوردار شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جمع تعدادی از دانش آموزان و معلمان فعال در ستاد اسکان زائران فرهنگی استان، افزود: هر چه ظرفیت ها را برای ارائه خدمات به این جمعیت افزایش داده و استانداردهایی برای خدمات ایجاد کنیم، در تکریم این قشر که در جامعه ما دارای جایگاه ویژه ای هستند بیشتر گام برداشته ایم .

وی تصریح کرد: عین ارتقا سطح خدمات، باید برای زائران که قصد حرکت و سفر به مشهد الرضا (ع) را دارند از مبدا اطلاع رسانی های لازم صورت پذیرد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تمامی کارگزاران دولت در استان توفیق خدمت به زائران رضوی را دارند؛ گفت: اما توفیق مضاعف، خدمت به معلمان است که  در نگاه دینی و ملی ما جایگاه بسیار والایی دارند و همچنان در نظر سنجی ها در جامعه از احترام و وجاهت خاصی برخوردارند.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر آن است که در صورت ابلاغ  منابع بودجه ای در حوزه معاونت زیارت ، سهم مناسبی از آن به آموزش و پرورش که فقط از ابتدای نوروز تا کنون 50 هزار خانوار فرهنگی را خدمت داده اند اختصاص دهیم تا این مراکز را برای خدمات بهتر تجهیز نمایند .

رشیدیان همچنین بر توجه ویژه به بازنشستگان فرهنگی که پیشکسوتان این حوزه هستند و ارائه تخفیف های ویژه ای و اختصاص اماکن و فضاهای بهتر به منظور تکریم و  احترام آنان تاکید کرد.

وی با اشاره به ورود دانش آموزان و معلمان به عرصه خدمت به زائران فرهنگی گفت: باید فرزندان این خطه با فرهنگ خدمت به زائران رضوی آشنا شوند که این گونه مباحث خود نوعی اقدامات پرورش عملی و در این حوزه موثر است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه  همکاران حوزه آموزش و پرورش با فعالیت در این عرصه نشان داده اند که معلمی را فقط در کلاس درس و پای تخته نمی دانند بلکه معلمی و آموزش در همه ابعاد زندگی تداوم و استمرار دارد و معلمان بزرگ تاریخ ما کسانی بودند که همه زندگی شان تعلیم و آموزش و یادگیری و آموختن بود.

رشیدیان تصریح کرد: امروز معلمان ما در این خطه کنار شغل تعلیم و تربیت فرزندان این آب و خاک، توفیق خدمت به زائران امام علی ابن موسی الرضا (ع) را دارند که توفیق بزرگی است و برکات این خدمت برای آنان و خانواده هایشان محفوظ و ملموس است.
وی همچنین از جمله مباحث مهم در خدمت رسانی امسال مراکز اسکان آموزش و پرورش را تمرکز و اختصاص خدمات این بخش به فرهنگیان دانست و گفت: طی سال های گذشته که سایر زائران هم از این ظرفیت استفاده می کردند موجب گلایه اماکن اقامتی رسمی با توجه به حجم سرمایه گذاری های قابل توجه در این حوزه شده بود که امسال این امر مرتفع شده و از سویی به این مراکز هم توصیه شد در نرخ ها، رعایت حال زائران رضوی را مد نظر داشته باشند.

استاندار خراسان رضویتصریح کرد: امسال مراکز اقامتی رسمی همراهی و همکاری بسیار خوبی داشتند و با تخفیف های ویژه زمینه اسکان و اقامت مناسبی را برای زائران فراهم کردند چنانکه برخی از این مراکز تخفیف هایی که ارائه کردند تا 70 درصد بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *