مشهد شهر سرمایه‌‌گذاری و کسب درآمد است

شهردار مشهد مقدس گفت: از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر و هتل‌سازی در این محدوده استقبال می‌کنیم.

قاسم تقی‌زاده خامسی در دیدار با سرمایه‌گذاران کشور چین اظهار کرد: بنده جزو اولین نفراتی در ایران هستم که در حدود ۲۵ سال قبل گفتگو با چینی‌ها را برای همکاری مشترک آغاز نمودم.

وی افزود: نتیجه این گفتگوها، عقد اولین قرارداد فاینانس ایران با چین برای ساخت یک سد بود که این قرارداد ۴ ساله، ۳۴ روز زودتر از موعد مقرر به سرانجام رسید و عملا رکورد سدسازی در کشور شکسته شد.

شهردار مشهد مقدس ادامه داد: رهبران چین بعد از جیان زمینگ، خوب اندیشه و مدیریت کردند لذا این کشور وضعیت خوبی یافت و حال از کشورهای تراز اول دنیاست.

تقی‌زاده خامسی با اشاره به اینکه محدوده ۴۰۰ هکتاری حرم مطهر در حال نوسازی است، خاطرنشان کرد: تاکنون در این بافت، ۱۱۰ هتل ساخته شده و یا در حال احداث است لذا پیشنهاد می‌کنم سرمایه‌گذاران چینی از این فرصت و همچنین ظرفیت سفر و اقامت سالانه ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر به مشهد و اطراف حرم مطهر استفاده کنند و در هتل‌سازی و نوسازی این محدوده سرمایه‌گذاری نمایند.

وی با تاکید بر اینکه کشور و شرکت‌های چینی بهترین و آسان‌ترین طرف‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری مشترک در ایران هستند، اذعان کرد: ما آمادگی داریم از طریق دادن زمین و پروانه ساختمانی، با سرمایه‌‌گذاران چینی وارد مشارکت شویم.

امیدوارم سفر بعدی شما منجر به عقد قرارداد همکاری مشترک شود زیرا شهر مشهد با دارا بودن ۲۵ تا ۳۰ میلیون زائر و مسافر در سال، جای خوبی برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد است. اینها سخنان پایانی تقی‌زاده خامسی در دیدار با سرمایه‌گذاران چینی بود.

لازم به ذکر است؛ در این دیدار، بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز حضور داشت.

 

احساس شریک خوب نسبت به شهرداری مشهد دارم

نایب رئیس شورای املاک چین و سهامدار چینا مینشنگ بانک در دیدار با شهردار مشهد مقدس با بیان اینکه احساس شریک خوب نسبت به شهرداری مشهد دارم، برای سرمایه‌گذاری بدون محدودیت منابع مالی در مشهد اعلام امادگی کرد.

سائو زیا تونگ و هیئت همراهش در نشست مشترک با شهردار مشهد با بیان اینکه ایران طی چند سال اخیر با سرعت زیادی در حال پیشرفت است، اظهار کرد: ما ایران را بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری دانسته و برای بررسی عمیق‌تر فرصت‌های موجود برای همکاری برای سومین بار به این کشور سفر کرده‌ایم.‌

وی افزود: بخاطر اینکه سهامدار یکی از بانک‌های بزرگ چین هستیم لذا محدودیتی در مبلغ سرمایه‌گذاری در مشهد نداریم اما لازم است از شرایط سرمایه‌گذاری در این کشور اطمینان حاصل نموده و حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی و شهرداری مشهد را در حوزه سرمایه‌گذاری از خود به عنوان یک سرمایه‌گذار خارجی بدانیم.

نائب رئیس شورای املاک چین و سهامدار چینا مینشنگ بانک اذعان کرد: تمایل به اجرای پروژه‌های دارای سود بلند مدت در مشهد داریم.

سائو زیا تونگ در ادامه گفت: ما دو قوم پارس و چین را دو ملیت ممتاز در تجارت جهان می‌دانیم و معتقدیم ایرانی‌ها در سرمایه‌گذاری از ما چینی‌‎ها باهوش‌ترند.

وی تصریح کرد: کشور چین حدود ۳۰ تا ۴۰ سال قبل هیچ چیزی نداشت اما با خواست مردم و حمایت دولت، امروز از موفق‌ترین‌ها هستیم. اگر ایران هم درهایش را به روی سرمایه‌‎گذاران خارجی باز کند در ۲۰ سال آینده وضعیتش از چین بهتر خواهد بود.

نایب رئیس شورای املاک چین و سهامدار چینا مینشنگ بانک با تشکر از شهردار مشهد مقدس برای اختصاص وقت خود جهت دیدار با هئیت‌های خارجی، گفت: در این نشست احساس دلگرمی و حس شریک خوب نسبت به شهرداری مشهد را پیدا نمودم و فکر می‌کنم این نشست‌ها نتیجه‌بخش باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *