معجزه نه، پایان لجبازی!

پدیده‌ای که هیچ پولی برای پرداخت مطالبات بازیکنانش در بساط ندارد، تا ۲۸ اسفند باید طلب ۱۴۴ هزار یورویی پراهیچ را هم بپردازد تا از کسر ۶ امتیاز دیگر و سقوطش به لیگ یک جلوگیری کند. برای باشگاهی مثل پدیده با این شرایط مالی، شاید پرداخت به موقع این مطالبات و جلوگیری از سقوط و متلاشی شدن تیم بیشتر شبیه به یک معجزه باشد اما خبرهایی که از مشهد و باشگاه پدیده شنیده می‌شود، گویای این است که معجزه پدیده ای‌ها آنقدرها هم از آنها دور نیست. در واقع به خاطر همین است که با این حجم مشکلات، سرپرست مدیرعامل تازه معرفی شده باشگاه با امیدواری فراوان درباره پرداخت مطالبات صحبت می‌کند.

۲۸ اسفندماه، آخرین مهلتی است که فدراسیون جهانی فوتبال(فیفا) برای پرداخت مطالبات ۱۴۴ هزار یورویی پراهیچ در نظر گرفته است. در واقع اگر طلب این بازیکن تا پایان مهلت تعیین شده پرداخت نشود، پدیده به طور مستقیم به لیگ یک سقوط می‌کند. از سوی دیگر بازیکنان فعلی تیم هم بخش قابل توجهی از مطالبات این فصل خود را هنوز دریافت نکرده‌اند و به همین خاطر اعلام کرده‌اند که در صورت نگرفتن مطالبات شان، بعد از عید در تمرین‌های تیم شرکت نخواهند کرد.

چنین شرایطی به خودی خود گویای آن است که اگر پولی به باشگاه تزریق نشود، در سال ۹۷ چیزی از پدیده باقی نخواهد ماند و این باشگاه عملاً از درون متلاشی خواهد شد. شواهد و خبرهای رسیده از مشهد اما گویای این است که چنین اتفاقی نمی‌افتد. آیا فیفا قرار است مهلت دوباره‌ای به باشگاه پدیده دهد؟ قطعاً خیر اما خبرهای خوش دیگری از شرکت پدیده مادر برای باشگاه در راه است که می‌تواند همه مشکلات پیچیده این روزها را سروسامان دهد. اتفاقاً انتخاب سرپرست مدیرعامل جدید باشگاه پدیده هم در راستای همین موضوع است.

با آمدن پویا پارسا به‌عنوان سرپرست مدیرعامل باشگاه، شرکت پدیده مادر مشکلاتی که با تزریق پول به مجموعه تحت مدیریت کریمویی داشته را دیگر ندارد. از آنجا که پارسا به نوعی گزینه مورد نظر و تأیید شده آنهاست، بدون شک مبلغی که قرار بود ماه‌ها به حساب باشگاه ریخته شود، بالاخره تزریق خواهد شد. برهمین اساس قرار است شرکت پدیده مادر مبلغ ۵ میلیارد تومان به باشگاه پدیده تزریق کند که در این صورت باشگاه هم می‌تواند طلب پراهیچ را تا پیش از موعد مقرر پرداخت کند و هم مطالبات بازیکنان را بپردازد و آنها را برای ادامه مسیر راضی کند.

تنها در یک صورت این احتمال وجود دارد که مبلغ فوق به حساب باشگاه واریز نشود و آن هم این است که شرکت پدیده مادر، به کلی قید باشگاهداری و تیمداری فوتبال را زده باشد. چرا که اگر این مبلغ در اختیار باشگاه پدیده واریز نشود، دیگر چیزی از این باشگاه و تیم باقی نخواهد ماند. پدیده به لیگ یک سقوط می‌کند و بازیکنان هم همگی از پدیده جدا خواهند شد.

با این حال اما با توجه به اینکه پوریا پارسا دیروز (چهارشنبه) به‌عنوان سرپرست مدیرعامل انتخاب شد، به خودی خود نشان دهنده این است که پدیده ای‌ها آنقدرها هم بی تمایل به تیمداری نیستند و تلاش خود را برای جلوگیری از سقوط این تیم به کار خواهند گرفت چرا که پارسا، کارمند اداره آب و فاضلاب است و هیچ سابقه مدیریت ورزشی ندارد. تنها سابقه او در ورزش مربوط می‌شود به کاندیداتوری‌اش برای ریاست هیئت فوتبال استان خراسان رضوی در سه سال پیش که آن هم به ریاست پارسا نینجامیده بود. او در آن زمان از سوی صبوریان، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی برای ریاست هیئت فوتبال معرفی شده بود و حالا از سوی رئیس هیئت مدیره باشگاه پدیده که رابطه‌ای فامیلی با صبوریان دارد، به‌عنوان سرپرست مدیرعامل باشگاه پدیده انتخاب شده است؛ کسی که با حل مشکل پراهیچ می‌تواند به چهره‌ای ماندگار در تاریخ پدیده تبدیل شود و یا با سقوط این تیم، کارنامه نه چندان روشنی از خود به جای بگذارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *