شهردار مشهد با تقدیر از تلاش های انجام شده در حوزه برنامه ریزی مطرح کرد:

میراث شیخ شهرداری ماندگار است

علی نژاد

شهردارمشهد، با تقدیر از تلاش های حوزه معاونت برنامه ریزی طی سه سال گذشته گفت: با برنامه ریزی های مناسب اکنون مشهد دربهترین وضعیت میان کلانشهرها قراردارد .

به گزارش صبح امروز، محمد رضا کلائی روز گذشته در مراسم تکریم معاون سابق و معارفه سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهردار که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری که در تالار شهر برگزار شد، با تقدیر ازتلاش های شهریار آل شیخ اظهار کرد: همه ما در جایگاهی که قرار داریم می توانیم وضعیت سایر کلانشهرها را بینیم و رصد کنیم و بر همین اساس می توانیم وضعیت سایر کلانشهرها را در مقایسه با کلانشهر مشهد مقایسه کنیم.
وی افزود: بر همین اساس به طور قطع می گویم که شهر مشهد در میان سایر کلانشهرها در بهترین وضعیت قرار دارد و این مهم بدون برنامه ریزی مناسب امکان پذیر نبود.
شهردار مشهد با بیان این که معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد چند سر و گردن بالاتر از سایر کلانشهرها است، بیان کرد: این مهم به دلیل تلاش ها و نوع مدیریت مهندس آل شیخ و تلاش همکارانشان در این حوزه به دست آمده است .
کلائی خاطرنشان کرد: معتقدم بدون شک معاونت برنامه ریزی طی سه سال گذشته به جایگاه واقعی خود رسیده زیرا پیش از این گاهی معاونت برنامه ریزی تنها به عنوان عقل شهردار عمل می کرد اما در این مدت معاونت برنامه ریزی به عنوان عقل مدیریت شهری فعال بوده است.
وی اضافه کرد: اکنون معاونت برنامه ریزی جایگاه خود را پیدا کرده و بخش های مختلف ذیل این معاونت به خوبی با هم کار می کنند و مدیران این حوزه به خود باوری رسیده و بدنه نیز آن را پذیرفته که این کار بسیار بزرگی است و این موضوع کار خانم مهربان به عنوان سرپرست این معاونت را سخت می کند.
شهردار مشهد با اشاره به این که معاونت برنامه ریزی اکنون در جایگاه خود قرارگرفته است، گفت: رساندن معاونت برنامه ریزی به این جایگاه، با مدیریت آقای آل شیخ محقق شده است که از این بابت از وی تشکر می کنم.
کلائی عنوان کرد: خانم گندمی برای از دست دادن چنین شخصیتی برای مدیریت شهر افسوس می خورند و ما نیز این افسوس را قبول داریم اما باید بگویم واقعیت این است که آقای آل شیخ یک برنامه ریز متفکر است که هرچند به طور فیزیکی از بدنه منفک شده است اما اقدامات و برنامه هایشان به عنوان یک میراث گرانبها ماندگار است که حوزه برنامه ریزی باید آن را حفظ کرده و توسعه دهد.
وی با بیان این که اگر در حوزه برنامه ریزی جلو هستیم باید بدانیم که مهمتر از آن به سرانجام رساندن برنامه ها است ادامه داد: لذا به سرپرست معاونت، تاکید می کنم که اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده را پررنگ کرده و آن را جدی بگیرند و این برنامه ها را به سرانجام برسانند.
شهردار مشهد اظهار کرد: در طول یکسال آینده باید آن چیزهایی را که مهندس آل شیخ در استعفانامه خود یادآوری کردن به عنوان یک نقشه راه اجرایی کنیم از جمله کارخانه نوآوری که حتما باید به سرانجام برسد.
کلائی بیان کرد: معتقدم اگر بتوانیم این دستاوردها را حفظ کنیم، شاهد جهش در دستاوردهای مدیریت شهری در بخش های مختلف اقتصادی، بازآفرینی شهری، عمرانی، خدمات شهری و سایر بخش ها در طول یکسال آینده خواهیم بود.
وی افزود: امروز با حمایت دوباره شورای شهر احساس کردم که مانند روز اول پر انرژی و با انگیزه در آغاز راه قرارگرفته ام و از این حمایت تشکر می کنم.
شهردار مشهد با بیان این که آن چیزی که در مدیریت شهری دوره پنجم ارائه داده ایم در آینده بسیار بسیار بیشتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: این راه و مسیر را آقای آل شیخ پایه گذاری کرده اند که امیدوارم در این مسیر محکم تر و استوارتر قدم برداریم.
کلائی تصریح کرد: از دوری آقای آل شیخ تاسف می خورم و امیدوارم موفقیت هایشان در مراحل بعدی زندگی ادامه داشته باشد و از خانم مهربان به عنوان سرپرست معاونت برنامه ریزی می خواهم که از تجربیات آقای آل شیخ استفاده کنند.

مدیریت شهری تاوان شفافیت را پرداخت

هم چنین رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم،  با اشاره به اقدامات انجام شده در معاونت برنامه ریزی طی سه ساله گذشته گفت: مدیریت شهری تاوان شفافیت را پرداخت.

بتول گندمی با تقدیر از اقدامات شهریارآل شیخ اظهار کرد: امروز با صدای بلند می گویم که معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد متفاوت با سایر معاونت های سایر کلانشهرها بود و شهر مشهد از این سرمایه محروم شد.
وی افزود: نگاه آقای آل شیخ بسیار متفاوت بود و نگاه جدیدی را در حوزه برنامه ریزی بنا نهاد که ساماندهی و سازماندهی را به درستی در راستای شفافیت انجام داد و ما تاوان این شفافیت را پرداخت کردیم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که شفافیت تاوان دارد، آنگاه که بخواهی به فصول گذشته بروی و آن را ورق بزنی، بیان کرد: قبل از این که سامانه «فاش» راه اندازی شود، سامانه ای که امروز شهردار مشهد گزارشی از آن ارائه کرد، آقای آل شیخ برای این که بتواند این کار را انجام دهد به مدت 24 ساعت گوشی تلفن همراه خود را خاموش کرد زیرا برخی نمی خواستند این اتفاق بیفتد.
گندمی خاطرنشان کرد: من به عنوان یک شهروند و عضوی شورای شهر از اقدامات و تلاش هایی که آقای آل شیخ برای شفاف سازی انجام داده اند، تشکر می کنم .
وی اضافه کرد: من مطمئن هستم که در آینده نام نیکی از آقای آل شیخ به جا خواهد ماند هرچند که امروز با ناملایماتی روبرو شده اند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: اقدامات آل شیخ نه تنها در حوزه مدیریت شهری بلکه الگویی برای سایر کلان شهرها بود که از سوی وزارت کشور به آنها ارائه می شد.
گندمی تصریح کرد: همه جای دنیا برای سرمایه های خود ارزش قائل هستند اما متاسفانه ما کاری می کنیم که سرمایه هایمان دور شوند.
وی با تبریک به خانم مهربان به عنوان اولین بانویی که تصدی یکی از معاونت های شهرداری مشهد را به عهده گرفته است، ادامه داد: آماده حمایت و کمک به ادامه مسیر پروژه هایی از جمله توسعه برندینگ مشهد، شهرداری الکترونیک و راه اندازی کارخانه نوآوری هستیم.

برنامه ریزی و عقلانیت

 هم چنین معاون سابق برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در این مراسم گفت: تجربه نشان می دهد چه درگذشته و چه در تاریخ معاصر هرجا که برنامه ریزی و عقلانیت حاکم شده، شاهد گشایش های بسیاری بوده ایم.

شهریار آل شیخ  با بیان این که هرجا که برنامه ریزی و عقلانیت بر ما حاکم شده چه در دوران معاصر و چه در گذشته شاهد گشایش های زیادی بوده ایم، بیان کرد: در دوره هایی که منابع زیاد بوده اما به برنامه ریزی و عقلانیت توجه نشده و یا کمتر توجه شده است شاهد بیشترین تضییع در سرمایه و اموال هستیم .
آل شیخ عنوان کرد: از حمایت های شورای شهر، دو شهرداری که با آنها کارکردم و دست مرا برای کارکردن باز گذاشتن و همچنین همکاران پرتلاشم در حوزه برنامه ریزی صمیمانه تشکر می کنم و برای خانم مهربان که از همکاران خوش فکر و خوشنام هستند، آرزوی موفقیت می کنم.

مسیر گذشته را ادامه داده و کارهای ناتمام را تمام خواهم کرد

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: مسیر گذشته را در حوزه برنامه ریزی ادامه داده و کارهای ناتمام را تمام خواهم کرد.

، آیدا مهربان در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی که با حضور شهردار، جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری در تالار شهر برگزار شد، با تشکر از اعتماد شهردار و حمایت های شورای شهر اظهار کرد: یکی از دغدغه های جدی که برای خودم به عنوان فردی که در حوزه شهرسازی کار کرده مطرح بود این است که فرایند توسعه شهر چیزی نیست به جز از مجموعه راهبردها و فرایندهایی که از طرح های جامع، تفصیلی و اسناد بالا دستی مستخرج هستند.
وی افزود: لذا به عنوان فردی که دغدغه سازمانی، ساختاری و تخصصیش موضوعات شهری است، می گویم که با نگاه ایجاد کیفیت های ویژه زندگی شهری قطعا و لزوما خود را پایبند و متعهد به برنامه ریزی و اجرای دقیق برنامه ها بر اساس مسیر تعیین شده و برنامه عملیاتی میان مدت و بلند مدت شهرداری مشهد می دانم.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: با همین نگاه شهرسازانه و دغدغه موضوعات برنامه ریزی سعی می کنم در تحقق طرح های تفصیلی و جامعه تلاش بیش از پیش داشته و مسیری را که آقای ال شیخ و همکارانشان بنا نهاده اند حرکت کنیم و ضمن حفظ دستاوردهای آن کارهای ناتمام از جمله بحث شهرداری الکترونیکی و کارخانه نوآوری را به سرانجام برسانیم.

image_print
2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *