28 هزار میلیارد ریال طرح اشتغالزا در خراسان رضوی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: 28 هزار میلیارد ریال طرح اشتغالزا در حوزه‌های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و گردشگری این استان آماده معرفی به بانک‌ها برای دریافت این تسهیلات و بخشی از این طرحها مربوط به حوزه سوغات است.

علی رسولیان افزود: از ابتدای امسال تاکنون از محل اعتبارات صندوق کارآفرینان امید 80 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی در خراسان رضوی پرداخت و همچنین از محل اعتبارات تبصره 18 قانون بودجه تسهیلات ویژه‌ای برای مشاغل خرد به ویژه در بخش صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

وی کمک به تولیدکنندگان صنایع دستی و مشاغل خرد را از برنامه‌های حمایتی امسال در خراسان رضوی اعلام و بیان کرد: از محل اعتبارات توسعه شاخص‌های اقتصادی اعتباراتی برای طرح‌های ایجادی و اشتغالزا در قالب تسهیلات با سه درصد سود به منظور سرمایه در گردش در نظر گرفته شده تا طی توافق حاصله با بانکها بخشی از این تسهیلات به سرمایه گذاران در حوزه صنایع دستی عرضه شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون 240 میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات بانکی از محل اعتبارات توسعه شاخص‌های اقتصادی به استان ابلاغ شده که برآورد می‌شود با این میزان تسهیلات معادل 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اشتغال پرداخت شود. سهم بخش صنعت گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از این تسهیلات حدود 27 درصد است.
 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *