پیدا شدن کوهنورد مصدوم در ارتفاعات هزار مسجد /شناسایی 17 سکونتگاه غیررسمی در نیشابور/

کوهنورد مصدوم در ارتفاعات هزار مسجد پیدا شد

رئیس جمعیت هلال احمر قوچان گفت: کوهنورد مصدوم در ارتفاعات هزار مسجد پس از 20 ساعت جستجو توسط نیروهای امدادی این جمعیت پیدا شد.

سعید فکوری افزود: در پی اعلام مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان خراسان رضوی مبنی بر سقوط یک کوهنورد در ارتفاعات هزار مسجد ساعت هشت و 30 دقیقه دیروز یک تیم عملیاتی به منطقه اعزام شد.

وی اظهار کرد: تیم عملیاتی پس از پیمودن مسیر 176 کیلومتری و عبور از ارتفاعات پس از 20 ساعت جستجو ساعت چهار صبح امروز این کوهنورد را که از ناحیه پا دچار شکستگی شده بود پیدا کرد. کوهنورد مصدوم توسط نیروهای هلال احمر به بیمارستان حضرت امام موسی بن جعفر (ع) قوچان انتقال یافت.

 

17 سکونتگاه غیررسمی در نیشابور شناسایی شد

فرمانده انتظامی نیشابور گفت: تاکنون 17 سکونتگاه غیررسمی در این شهرستان شناسایی شده که اغلب به سکونت مهاجران اختصاص دارد.

سرهنگ حسین بیات مختاری افزود: 14 سکونتگاه از این تعداد دارای آسیب های اجتماعی بسیار هستند. طی پنج سال گذشته نیشابور پذیرای حدود 17 هزار مهاجر بوده است.

وی با بیان اینکه عمده سارقان شناسایی شده در نیشابور از سایر شهرها هستند، گفت: اختلافات خانوادگی و ملکی، نزاع و سرقت به ترتیب بیشترین میزان جرایم به وقوع پیوسته در این شهرستان را تشکیل می دهد.

سرهنگ بیات مختاری با اشاره به افزایش 83 درصدی کشفیات مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون، افزود: افزایش توانمندی مامورین انتظامی و تجهیزات آنان از عوامل موثر در افزایش کشفیات مزبور بوده است.

وی اظهار کرد: 72 دوربین هوشمند در شهر نیشابور به سیستم مرکزی ناجا متصل است که بطور میانگین 55 درصد از قبوض جریمه وسایل نقلیه در این شهر توسط دوربین های هوشمند صادر می شود.

وی با اشاره به بهره برداری از اتاق ملاقات با کودک در کلانتری 12 نیشابور گفت: یکی از آسیبهای متوجه فرزندان طلاق این بود که در زمان تحویل فرزند به هریک از والدین، آنان برای مدتی هرچند کوتاه در کلانتری و در محیطی قرار می گرفتند که ممکن بود شاهد صحنه های نامناسب باشند به همین منظور فضایی با عنوان اتاق ملاقات کودکان پیش بینی شد که در زمان تحویل کودک وی با حضور مشاور ناجا بتواند در آنجا سرگرم شود.

وی ادامه داد: نوع مزاحمتها به سوی فضای مجازی سوق پیدا کرده به همین خاطر باید این وضعیت را مدیریت کنیم و والدین هم باید دسترسی فرزندان به فضای مجازی را کنترل کنند.

 

150 کیلوگرم مواد مخدر در خلیل آباد کشف شد

فرمانده انتظامی خلیل آباد گفت: 150 کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه کامیون در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ ولی الله غلامی افزود: در پی اطلاع از قاچاق محموله مواد افیونی از استانهای جنوبی کشور به خراسان رضوی پلیس مبارزه با مواد مخدر یک دستگاه کامیون اسکانیا حامل مواد مخدر را امروز در محدود شهرستان خلیل آباد شناسایی و پس از تعقیب و گریز آن را متوقف کرد.

وی گفت: در بازرسی این کامیون 150 کیلوگرم تریاک کشف، در این ارتباط دو نفر دستگیر و کامیون و نیز یک دستگاه خودرو سواری 405 توقیف شد.

 

و اژگونی خودرو در سبزوار شش مصدوم داشت

مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: واژگونی یک دستگاه خودرو لیفان در جاده سبزوار – شاهرود شش مصدوم بر جای گذاشت.

سعید فکور افزود: این حادثه عصر امروز در کیلومتر 70 جاده سبزوار- شاهرود رخ داد و بلافاصله عوامل اورژانس برای خدمات رسانی سر صحنه حاضر شدند.

وی گفت: مصدومان این حادثه پس از ارائه خدمات اولیه درمانی با آمبولانس اورژانس 115 به بیمارستان شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند.

26 مرکز اورژانس شهری و روستایی با 29 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک موتورسیکلت آمبولانس و یک فروند بالگرد زیر نظر مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی اورژانس سبزوار فعالیت دارند.

 

سوانح رانندگی در خراسان رضوی دو کشته بر جای گذاشت

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: در دو حادثه رانندگی جداگانه در پنجشنبه و جمعه دو نفر در جاده های این استان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ هادی امیدوار افزود: در یکی از این حوادث در کیلومتر سه جاده مشهد – نیشابور روز گذشته زنی 35 ساله ای فوت شد.

وی گفت: در این حادثه که بر اثر واژگونی یک دستگاه تاکسی پژو رخ داد همسر راننده بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت.

او افزود: در حادثه دیگری که بامداد روزگذشته در جاده خواف به رشتخوار بر اثر برخورد تریلی با سواری رخ داد نیز راننده سواری در صحنه حادثه فوت شد. علت بروز این حادثه عدم رعایت حق تقدم بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *