بهره برداری از اولین نیروگاه تولید پراکنده برق (CHP) ساخت داخل در استان خراسان رضوی

با حضور استاندار خراسان رضوی ، اولین نیروگاه تولید پراکنده (CHP) با سرمایه گذاری بخش خصوصی در شهرک صنعتی چرم شهر مشهد به بهره برداری رسید.
مهندس ستوان مجری طرح تولید پراکنده شرکت برق منطقه ای خراسان در رابطه با این پروژه اظهار داشت: نیروگاه CHP  شهرک صنعتی چرم شهر اولین نیروگاه ساخت داخل کشور می باشد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی با هزینه 70 میلیارد ریال احداث گردیده است. وی  خاطرنشان ساخت: این نیروگاه به صورت بومی اجرا شده و طراحی و کنترل موتور ، برد سنکرون ،بخشCHP و مانیتورینگ آن در شرکت های دانش بنیان و با تلاش متخصصان جوان ایرانی طراحی و اجرایی شده است. وی افزایش ظرفیت شبکه برق ، توجه به پدافند غیر عامل  و عدم آسیب پذیری در زمان تحریم را از مزایای این طرح عنوان کرد و اظهار داشت: نیروگاه CHP شهرک صنعتی چرم شهر با ظرفیت 4 مگاوات و با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث گردیده است و برای 15 نفر به مدت 20 سال اشتغال به طور مستقیم و مستمر اشتغال ایجاد می کند.
مهندس رشیدیان استاندار خراسان رضوی در مراسم بهره برداری از این نیروگاه اظهار داشت: تلاش جوانان ایرانی در شکستن تحریم ها و توسعه کشور قابل ستایش است.وی همچنین اظهار داشت: صنعت برق در این زمینه پیشرو است و توانسته قدم های خوبی در زمینه خودکفایی در این بخش  بر دارد.
استاندار خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: با توسعه اینگونه نیروگاه ها ضمن توجه به پدافند غیر عامل و کاهش تمرکز نیروگاه های برق ، شاهد اشتغال زایی مناسب در این زمینه باشیم.وی در پایان اظهار داشت:شرکت برق منطقه ای خراسان در حمایت از طرح های نو در کشور پیشقدم بوده است به گونه ای که سایر استانها از این طرح ها الگو گرفته اند.

 

منبع: روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خراسان

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *