3 سرمایه‌گذار خارجی متقاضی ساخت هتل در مشهد

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: 3 سرمایه‌گذار خارجی متقاضی جدی ساخت هتل در مشهد هستند که باتوجه به عزمی که از سوی آنها وجود دارد قطعا تقاضایشان به نتیجه می‌رسد.

محمد قانعی در نشست کمیته راهبردی جامعه هتلداران، افزود: درباره علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری خارجی در مشهد مکاتبات زیادی با استانداری خراسان رضوی و اداره کل میراث فرهنگی استان داشتیم، اما بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها به دلیل مشکلات بانکی و انتقال ارز که استکبار جهانی برای ما ایجاد کرد انجام نگرفت ولی با این وجود سه مورد آن قطعی است.

وی خاطرنشان کرد: باید توجیه لازم برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی وجود داشته باشد تا سرمایه‌گذاری انجام گیرد.

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی یادآور شد: به دلیل اتفاقی که درخصوص کنسولگری عربستان افتاد، حدود دو‌سوم از زائران حوزه خلیج فارس به خصوص بحرین و عربستان سعودی را در مشهد از دست دادیم.

وی درپاسخ به این سوال که چرا صدور مجوز برای ساخت هتل متوقف نمی‌شود، گفت: در چشم‌انداز سال 1404، 40 میلیون گردشگر به مشهد سفر می‌کند و ظرفیت اقامتی باید برای این حجم از زائر ایجاد شود.

قانعی ادامه داد: متاسفانه سازمان میراث فرهنگی که مجوز ساخت هتل را صادر می کند سرمایه‌گذاران را توجیه نکرده و این گلایه از سازمان وجود دارد که چرا توجیه لازم صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه  تدوین طرح نیازسنجی امری ضروری به‌نظر می‌رسد، افزود: ایجاد 200 هتل در مشهد بدون نیازسنجی صورت گرفته است.

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی، در خصوص توجیه اقتصادی ساخت هتل در مشهد، بیان کرد: باید به مدت زمان ساخت یک هتل توجه کرد، در واقع ساخت هتل 6 تا 10 سال زمان می‌برد و زمانی که هتل‌های کنونی ساخته می‌شد وضعیت هتلداری به شکل فعلی نبود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *