رضایت مردم تضمین کننده امنیت است

وزیر اطلاعات گفت: رضایت عمومی سرمایه اجتمامی نظام و دستگاه‌های اجرایی و تضمین کننده ثبات و امنیت جامعه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سی محمود علوی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری خراسان رضوی افزود: حفظ کرامت و حرمت انسان‌ها وظیفه اصلی مدیران و مسئولان حکومت اسلامی است. کسانی که با نظام اسلامی سر ستیز نداشته و در درون نظام قرار دارند باید از خدمات حکومت اسلامی بهره‌مند شوند.

وزیر اطلاعات اظهار کرد: خدمات خالصانه‌ای که مسئولان ارائه می‌کنند در امنیت و رضایت مردم به شدت اثر گذار است.

حجت الاسلام علوی خاطر نشان کرد: رضایت عمومی سرمایه اجتماعی دستگاه اجرایی و نظام اسلامی و تضمین کننده ثبات و امنیت است.
وی تصریح کرد: امید است مسئولان از فرصت خدمتگزاری به مردم به بهترین نحو بهره‌برداری کرده و با دید دنیایی به این مسئولیت‌ها ننگرند که اثری جز زیان نخواهد داشت.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه حکومت و مسئولیت در اسلام ارزش ذاتی ندارد و هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای امتحان و آزمایش ما و نعمتی برای خدمت رسانی بی‌منت به مردم است، گفت: این مسئولیت‌ها از نعمت‌های الهی به شما محسوب می‌شود و نباید از رویکرد نعمت به سوی خود خسته شوید شکر این نعمت ادای تکلیف و ادای حق مردم است.

حجت الاسلام علوی با بیان اینکه نباید به مسئولیت‌ها بعنوان طعمه نگریست، اظهار کرد: اگر این مناصب و سمت‌ها وسیله‌ای برای خدمت به مردم باشد ارزشمند است وگرنه جز زیان و خسران نیست .

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی خدمتگزار مردم است، افزود: باید در این نظام از مشکلات مردم گره گشایی شود و تکریم حرمت آنان در این خدمت رسانی ضروری است.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه امنیت و سلامت دو نعمت ناملموس در یم جامعه هستند ، گفت : مردم باید این نعمت‌ها را احساس و درک کنند و تمام تلاش ما در این راستاست.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: حقیقت این فرصت و نعمت در اختیار در دلسوزی برای بندگان خداست و هعر چه این دلسوزی بیشتر تقویت شود نتیجه و ثمره آن برای جامعه بیشتر خواهد بود .

وی عنوان کرد: باید همه مسئولان در هر جایگاهی همت و اساس کار خود را بر خدمت به مردم و نشاندن لبخند بر چهره آنان بویژه محرومان قرار دهند.

وزیر اطلاعات در ادامه به اشاره به تغییر مدیر کل اطلاعات استان از تلاش‌های مدیر قبلی و همراهی و هماهنگی دستگاه‌های استان با وی قدردانی کرد و خواستار تداوم همراهی و همراهی‌ها همچون گذشته شد.
مردم از عملکرد دستکاه‌های امنیت‌ساز در استان رضایت دارند

در ادامه این جلسه استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه مطالعاتی معتبر در کشور مردم استان از عملکرد و خدمات دستگاه‌های امنیت ساز رضایت دارند .
علی رضا رشیدیان در جلسه شورای اداری استان افزود: بر این اساس احساس امنیت مردم استان پنج درصد بیش از متوسط کشوری است.
وی گفت: این امر نشان دهنده آن است که مردم از دستگاه‌های امنیت ساز در استان اعم از انتظامی و قضایی و امنیتی و اطلاعاتی رضایت دارند و آنان به خوبی توانسته‌اند تهدیدات را شناسایی کرده و به موقع پیشگیری و اقدام مناسب را انجام دهد.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده در حوزه‌های امنیتی، حدود و تداوم امنیت در استان مطلوب است.

رشیدیان اظهار کرد: با هماهنگی‌های مطلوب بین همه قوا و نهادها و دستگاه‌ها، شرایط در استان آرام و روند توسعه در حال شتاب است چنانکه در حوزه تحقق اقتصاد مقاومتی به عنوان بزرگترین دغدغه دولت و رهبر معظم انقلاب است توانستیم موفقیت‌های ارزشمندی در راستای این تعامل و هماهنگی کسب کنیم.

وی عنوان کرد: در آغاز سال نرخ بیکاری در استان 14.2 درصد بود که در سایه تلاش‌های صورت گرفته در آخر تابستان به 10.1 درصد یعنی کمتر از نرخ متوسط کشور رسید.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: این روند کاهشی همچنان ادامه دارد و هم اکنون تعداد زیادی از واحدهای صنعتی آماده افتتاح است که امیدواریم بخش قابل توجهی از آنها در سفر معاون اول رئیس جمهوری به زودی بهره‌برداری شود.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهند استان روند توسعه در حوزه تولید و صادرات و اشتغال را به خوبی طی می‌کند پارسال بیش از 33 درصد صادرات ما بهت تاتارستان به عنوان دروازه ورود تولیدات استان به روسیه افزایش یافته است.

رشیدیان با بیان اینکه ظرفیت بسیار خوبی برای مبادلات اقتصادی و تجاری و همکاری‌های با تاتارستان و روسیه وجود دارد، افزود: در این میان نیازمندی‌ها و درخواست‌ها و مطالبات از سوی این جمهوری برای حضور اقتصادی استان طرح شد که بسیار گسترده و استقبال وسیع بود.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در واقع ما امروز نیازمند یک ساماندهی و سازماندهی توانمندی اقتصادی در خارج کشور و تسهیل صادرات و استاندارد سازی کالاها هستیم .
وی افزود: در حوزه فرهنگی هم هماهنگی‌های خوبی بین آستان قدس، حوزه‌ها و بخش‌های فرهنگی وجود دارد و فعالیت‌های فرهنگی هم روند رو به رشدی دارد .

رشیدیان در ادامه با اشاره به پنجم دیماه به عنوان روز ایمنی در مقابل زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: این روزها شاهد وقوع زلزله در نقاط مختلف کشور هستیم در واقع باید پذیرفت این پدیده بخشی از زندگی ماست و اگر با ایمن سازی ساختمان‌ها و مقاوم سازی آنها اقدام جدی نکنیم به صورت جدی آسیب می‌بینیم .

استاندار تصریح کرد : در این راستا امروز در استان موضوع ایمن سازی خانه‌های روستایی و شهری با جدیت دنبال می‌شود تا خانه‌های غیر مقاوم بازسازی و بهسازی شودو آسیب‌های این حوزه کاهش یابد.

وی با بیان اینکه طی امسال 28 مورد حادثه طبیعی در استان داشتیم ، افزود: در زلزله ابتدای سال با پیگیری‌های دستگاه‌های مختلف در موضوع بازسازی کار خوبی انجام شده از 1836 واحد آسیب دیده ؛ 1756تحویل شده است.

رشیدیان افزود: علاوه بر این در راستای مقاوم سازی منازل مسکونی در برابر زلزله؛ بازسازی خانه‌های روستایی در استان محور عمل است و در این مدت 130 هزار واحد بازسازی شده امسال هم 17 هزار و 600 واحد دیگر در دستور کار است.
وی با تاکید بر اینکه بازسازی خانه‌های روستایی استان از جمله اولویت‌هاست، افزود: از سویی امید است با هماهنگی شهرسازی، نظام مهندسی، شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه؛ مسکن مطمئن با استاندارد مناسبی در حوزه شهری ایجاد کنیم .
گفتنی است در این جلسه از خدمات و تلاش‌های محمد حسن واحدی معاون هماهنگی امور زائران استانداری قدردانی شد و مدیر کل سابق اطلاعات استان تودیع و مدیر کل جدید معرفی شد. همچنین انتصابات جدید استان هم اعلام شد که بر این اساس محمد حسن فرهادی فرماندار شهرستان درگز، مراد علی احمد زاده سرپرست فرمانداری کاشمر، مرتضی حمیدی فرماندار شهرستان تربت جام، عباسعلی صفایی فرماندار فریمان ، علی کارگزار مشاور مدیر عامل شرکت مخابرات ایران و مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی، جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشگی گناباد ، امیر شهلا رئیس شورای اسلامی استان ، محمد شیخ رئیس اسناد و کتابخانه ملی معرفی شدند.
 

سرویس سیاسی «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *