ایران با ۳درصد افزایش بودجه رتبه دوازدهم را در جهان دارد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس با بیان اینکه افزایش بودجه دفاعی به دلیل ناامنی در منطقه و مبارزه با اشرار است، از رتبه دوازدهم ایران در بودجه حوزه دفاعی در جهان خبر داد.

حسین مقصودی  در خصوص بودجه دفاعی سال 97 افزود: یکی از نقاط قوت بودجه سال ۹۷، توجه به بودجه دفاعی کشور است، تاکنون در قانون بودجه به ۵ نهاد نظامی از جمله سپاه، بسیج، ارتش، وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح به طور مستقیم بودجه اختصاص داده شده است.

نماینده سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه نیز ردیف جدیدی به آن اضافه شده با نام ارتقا توان دفاعیکشور که در اختیار وزارت دفاع قرار گیرد، بنابراین با توجه به اوضاع و احوال کشور،  کشورهای منطقه و برنامه‌های در دستور کار ایجاد امنیت باید بودجه دفاعی افزایش یابد.

وی افزود: برنامه‌هایی مانند مبارزه با تروریسم، حمایت از مرز گسترده ایران، ناامنی در کشورهای منطقه، اقدامات ماجراجویانه آمریکا، اسراییل و عربستان، مبارزه با اشرار و قاچاق، مبارزه با گروه‌های مختلف و معاند در داخل کشور و دیگر موارد بودجه دفاعی باید افزایش یابد.

مقصودی ادامه داد: بدون امنیت آموزش، پژوهش، شغل، زندگی روزانه مردم بی‌اعتبار و در معرض تهدید قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر بدون امنیت امکان دارد برخی از جوانان کشور تحت تاثیر بعضی فضاهای مسموم قرار گیرند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه بودجه دفاعی کشور در سال ۹۶ تنها ۳درصد از کل بودجه را به خود اختصاص داد، گفت: این در حالی است که عربستان 10 درصد در همان سال از کل بودجه خود را به بخش دفاعی، عمان حدود ۱۷درصد، امارات، روسیه، کویت، پاکستان، آمریکا و یازده کشور بالاتر از ایران در این رتبه بندی هستند. کره شمالی هم با ۲۳ درصد از کل بودجه خود به بخش دفاعی رتبه اول را در جهان دارد.

وی ادامه داد: آمریکا نیز با ۳/۳درصد از کل بودجه خود رتبه یازدهم، عربستان رتبه سوم کشور و ایران با ۳درصد رتبه دوازدهم در جهان دارد، که این آماری قابل تامل و بررسی است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس دهم، یادآور شد: ایجاد امنیت و مبارزه با گروه‌ها و کشورهای معاند نظام داخلی و خارجی اولویت اول مجلس و مردم است، سپاه نیز به عنوان خط قرمز مجلس، حوزه دفاع و افزایش توان موشکی کشور اولویت اول مجلس است./

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *