اگر آمریکا لغو تحریم‌ها را تمدید نکند، منزوی‌تر می‌شود

نماینده تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آمریکا لغو تحریم‌ها را تمدید نکند بیش از پیش منزوی می‌شود.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در خصوص هشدار عباس عراقچی به جامعه بین‌الملل در مورد خروج احتمالی آمریکا از برجام، اظهار داشت: عدم تمدید تعلیق تحریم‌ها از سوی ترامپ می‌تواند  تبعات سنگینی را برای آمریکا داشته باشد، برجام قراردادی چند جانبه است که توسط 7 کشور امضا شده و افکار عمومی جهان پشت این قرارداد هستند.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برجام به آرامش و ثبات خاورمیانه کمک کرده است، بیان کرد: اگر آمریکا تعلیق تحریم‌ها را تمدید نکند برجام لغو و آمریکا بیش از پیش منزوی می‌شود.

وی با بیان اینکه لغو برجام به افزایش تنش در منطقه خاورمیانه منجر می‌شود، افزود: قطعا خروج آمریکا حیثیت این کشور در جهان را تقویت نمی‌کند و جایگاه آمریکا را در بین کشورهای اتحادیه اروپا زیر سوال می‌برد.

رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه موضوع قابل پیش‌بینی این است که باید بر پایه منطق و تشخیص منافع پیش‌بینی کنیم، متذکر شد: اگر آمریکایی‌ها منافع خود را درست تشخیص دهند و شناخت دقیقی از شرایط منطقه داشته باشند، طبیعتا تعلیق تحریم‌ها باید از سوی آمریکا تمدید شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر پیش فرض ما مبنی بر تصمیم گیری عاقلانه آمریکا درست نباشد، و ترامپ عاقلانه رفتار نکند و فهم درستی از شرایط منطقه نداشته باشد ممکن است رفتار غیرعقلانی نشان دهد و تعلیق تحریم‌ها را تمدید نکند، گفت: در صورت خروج آمریکا از برجام لازم است که پاسخ قاطع به آمریکایی‌ها بدهد و حداقل رفتار آمریکایی‌ها را با پاسخی قدرتمند در منطقه نشان دهد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار ایران تاکنون مبتنی بر منطق بوده و اگر آمریکا تعلیق تحریم‌ها را تمدید نکند به انزوای ایالات متحده منجر می‌شود، بیان کرد: ایران در منطقه با شفافیت عمل کرده ولی ترامپ در مواقع مختلف تا حد بسیار زیادی رفتار غیر عقلانی از خود نشان داده است.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *