پرداخت تسهیلات ویژه بانکی به طرح‌های کارآفرینی جوانان

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده از بهمن ماه وام‌هایی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان به طرح‌های کارآفرینی جوانان پرداخت می‌شود.

محمد مهدی تندگویان در دیدار با فرماندار گناباد از پرداخت وام به تشکل‌های مردم نهاد خبر داد و افزود: این وام ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی به طرح‌های کارآفرینی سمن‌ها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به وجود اعتباراتی در حوزه پرداخت وام به تشکل‌های مردم نهاد، افزود: از ردیف ۲۷ صدم درصد مالیات برارزش افزوده بودجه‌ای برای پرداخت وام به سمن‌ها پیش بینی شده بود و در همین زمینه مذاکراتی با بانک‌های مختلف برای انعقاد قرار داد انجام گرفت. با بانک‌های مختلف چانه زنی داشتیم و در نهایت امروز تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید صورت گرفت و براساس آن مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام به تشکل‌های کارآفرین در نظر گرفتیم.

معاون ساماندهی امور جوانان تاکید کرد: حداقل این وام ۱۰ میلیون تومان و سقف آن ۱۰۰ میلیون تومان است که با سود ۴ درصد به طرح‌های کارآفرینی تشکل‌های مردم نهاد پرداخت می‌شود.

تندگویان اضافه کرد: در کل کشور حدود ۳۵۰ سمن کارآفرین داریم که به صورت ویژه در حوزه ایجاد اشتغال برای جوانان فعالیت می‌کنند اما این وام به تشکل‌های دیگر که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند اما طرح‌هایی در حوزه کارآفرینی دارند نیز قابل پرداخت است.

وی در خصوص شرایط دریافت این وام گفت: دستورالعمل‌های دریافت وام به تشکل‌ها و همچنین به صندوق کارآفرینی امید ارائه شده و طرح‌های جوانان در حوزه کارآفرینی پس از پایش در استان‌ها به این صندوق معرفی می‌شود. کمیته پایش طرح در استان‌ها فعال شده و تمامی طرح‌های کارآفرینی را بررسی می‌کند. تاکنون تعداد زیادی طرح در این کمیته پایش شده و آماده ارائه وام است.

معاون ساماندهی امور جوانان افزود: تاکید ما گرایش طرح‌ها در حوزه کارآفرینی شهرستان‌ها و طرح‌های روستایی است. این وام از بهمن ماه آماده پرداخت به تشکل‌های مردم نهاد است.

 

 

منبع: مهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *