چرا ارز شفاف نمی‌شود؟

یک عضو فراکسیون امید در مورد طرح سوال از رییس جمهور گفت: این موضوع درباره شفاف سازی بازار ارز است.

جلیل رحیمی جهان آبادی افزود: فراکسیون مستقلین جلسه‌ای با آقای نوبخت داشته که سوالاتی را درباره میزان تزریق روزانه ارز به بازار پرسیده و ایشان پاسخی نداده، به همین دلیل تعدادی از نمایندگان صبح امروز نامه‌ای را تنظیم کردند تا این مسئله را از رییس جمهور سوال کنند.

وی با بیان این مطلب که سوال حق قانونی نماینده است و رییس جمهور یا معاونین و وزرا میبایست پاسخگو باشند، عنوان کرد: افراد موظف هستند زمانی که یک نماینده پرسش و سوالی را مطرح میکند پاسخگو باشند و شفاف سازی کنند، یکی از شیوههای نظارت نمایندگان بر دولت همین سوال پرسیدن است که بدانیم چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی افزود: الان بحث افزایش قیمت ارز در کشور مطرح است و سیستم باید پاسخگو باشد این افزایش قیمت به چه دلیل است، چه مشکلی رخ داده و اتفاقی افتاده و میزان ارزی که روزانه تزریق میشود چه مقدار و چگونه است و ایراد بازار کجاست.

گفتنی است متن نامه نمایندگان به شرح زیر است:

سرورگرامی جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام،احتراما، مطابق با اصل 88 قانون اساسی و ماده 212 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، بدینوسیله سوال از رییس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی بشرح ذیل تقدیم میگردد.

روزانه چه میزان ارز از طرف بانک مرکزی برای تنظیم بازار ارز به بازار تزریق میگردد؟!

این تزریق از چه کانالی یا کانالهایی صورت می‌پذیرد؟!

باتوجه به عدم پاسخگویی مسئولین مربوطه در جلسه‌ای با حضور بیش از پنجاه نفر از نمایندگان محترم از جناب آقای دکتر نوبخت معاون حضرتعالی و رییس سازمان برنامه و بودجه سوال نمودیم روزانه چه مبلغ ارز به بازار تزریق می‌گردد که ایشان در پاسخ مطرح فرمودند: نمی دانم، باید از رییس کل بانک مرکزی سوال کنم؟!

آیا واقعا رییس سازمان برنامه که به نوعی رئیس تیم اقتصادی دولت نیز هست نمی داند روزانه چه مبلغ و چه میزان ارز به بازار تزریق میگردد؟!

اگر نمی دانند که وامصیبتا و اگر هم میدانند و متوسل به دروغ می‌شوند وا اسفا؟!

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *