اطاله دادرسی در پرونده‌های تخلفات اداری اندک است

نماینده وزیر و مسئول هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری وزارت کشور گفت :اطاله دادرسی در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری بسیار اندک است.

محمد وکیلی روز سه شنبه در جلسه دوره آموزشی اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی که در مشهد برگزار شد، افزود : تخلفات کارمندان هر دستگاه اجرایی اغلب در هیات رسیدگی به تخلفات اداری همان دستگاه رسیدگی می‌شود و موضوعات تخلف نیز تخصصی و درون دستگاهی است که در کمترین زمان قابل بررسی است.

وی اظهار کرد: اطاله دادرسی در رسیدگی به پرونده‌های تخلفات اداری نیز اغلب به علت کامل نبودن اطلاعات رخ می‌دهد.

وی گفت: اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری، پست سازمانی ثابت ندارند و یکی از مدیران میانی شاغل در نهادها به عنوان عضو هیات رسیدگی به تخلفات اداری انتخاب می‌شود که مسئولیت رسیدگی به تخلفات سایر کارمندان را برعهده می‌گیرد.

وکیلی افزود: گاهی ممکن است به دلیل مشغله کاری عضو هیات رسیدگی به تخلفات، بررسی یک پرونده مدتی طول بکشد اما زمان قانونی برای رسیدگی به پرونده تخلفات اداری حداکثر سه ماه است و نباید صدور رای بیشتر از زمان مزبور به طول انجامد.

وی اظهار کرد: رسیدگی به پرونده‌های مربوط به مقامات عالی کشور در صورتی که تخلف آنها جرم به شمار رود، از دایره مسئولیت هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری خارج شده و به دستگاه قضایی واگذار می‌شود.

وی گفت: تخلفات اداری مربوط به مقامات عالی دولت نیز توسط هیات رسیدگی به تخلفات اداری نهاد ریاست جمهوری رسیدگی می‌شود.

وکیلی افزود: در هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان دولت، 2 هدف سالم سازی کارکنان به عنوان سرمایه‌های انسانی و حفظ سلامت اداری مورد توجه است.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش فعالیت هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری در کشور، هیات عالی نظارت اقدام به تشکیل جلسات هم اندیشی و دوره‌های آموزشی برای اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری استانها کرده است تا اعضای هیات‌ها بتوانند با دقت و سرعت بیشتر به رسیدگی به پرونده‌های تخلفات اداری بپردازند.

وی گفت: این دوره آموزشی امروز با حضور اعضای هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری چهار استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و آذربایجان غربی در مشهد برگزار شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *