پرداخت 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها در سال جاری

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی گفت: طی 7 ماه اول سال جاری 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

علی رسولیان روز سه شنبه در خصوص میزان صادرات استان در هفت ماهه اول سال جاری افزود: در این مدت صادرات استان خراسان رضوی یک میلیون و 204 هزار تن به ارزش یک میلیارد و 14 میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی 13 درصد رشد داشته و تراز واردات ما نیز 7 ماهه اول سال جاری 157 هزار تن به ارزش 197 میلیون دلار بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی افزود: این رقم 24 درصد از نظر وزنی و 4 درصد از نظر ارزشی رشد داشته و تراز بازرگانی استان  817 میلیون دلار مثبت بوده است.

رسولیان با بیان اینکه بیشترین کالای صادراتی استان خراسان رضوی مربوط به زعفران بوده تصریح کرد: همچنین در کنار آن سیم، کابل و تجهیزات برقی نیز صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه مقصد کشورهای هدف ما برای صادرات افغانستان، ترکمنستان، عراق، امارت و هنگ کنگ بوده است، عنوان کرد: همچنین واردات نیز به کشور ما انجام شده که عمده‌ترین اقلام آن شامل پنبه خام، برنج و نهادهای دامی بوده که در این مدت به کشور ما وارد شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین کشورهایی مانند ترکیه، امارات، پاکستان، ازبکستان و کره واردکنندگان استان به شمار می‌آیند.

رسولیان با بیان اینکه در این هفت ماهه اول سال جاری که گذشت مجموع بانک‌های استان 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند، گفت: که نسبت به پایان سال گذشته تقریبا میزان 10 درصد مانده تسهیلات پرداختی ما رشد را در این مدت نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: در این مدت هفت ماهه 5 هزار 372 طرح اشتغال‌‍زا خرد تسهیلات دریافت کردند که مبلغ آن 70 میلیارد و 122 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌المللی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: تسهیلاتی که ما در این مدت پرداخت کردیم در بخش تسهیلات صادراتی حدود 34 میلیارد تومان، در بخش تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای 233 تومان و در بخش خدمات بازرگانی 650 میلیارد تومان، در بخش صنعت و معدن 402 میلیارد تومان و در بخش کشاورزی نیز 286 میلیارد تومان مجموعه تسهیلاتی بوده که در سطح استان خراسان رضوی پرداخت شده است.

 

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *