گلبهار شهر سبز خراسان رضوی شد

مدیر شرکت برق گلبهار گفت: با اتمام طرح تبدیل بخش عظیمی از شبکه سیمی فشار ضعیف برق گلبهار به کابل خودنگهدار، این شهر عنوان شهر سبز استان را در حوزه برق از آن خود کرد.

رضا لنگری روز گذشته در مراسم معرفی گلبهار به عنوان شهر سبز افزود: ۸۸ کیلومتر شبکه سیمی فشار ضعیف شهر گلبهار با هزینه ۶۰ میلیارد ریال به کابل خودنگهدار تبدیل شده است که مزایای آن حفاظت از محیط زیست، اصلاح ولتاژ، اصلاح کابل، اشتغال زایی و افزایش تاب آوری شبکه است

وی ادامه داد: تبدیل ۱۴۰ کیلومتر شبکه سیمی روستایی شهرستان گلبهار به کابل خودنگهدار نیز از اقدامات آتی در حوزه برق این شهرستان است.

مدیر شرکت برق گلبهار ۲ برابر شدن ناوگان خودرویی و احداث ساختمان دوم مدیریت برق گلبهار و برنامه ریزی برای احداث ساختمان سوم را از اقدامات دیگری برشمرد که در جهت توسعه زیرساختهای این شرکت و افزایش رضایتمندی مردم انجام گرفته است.

فرماندار گلبهار نیز در این مراسم با قدردانی از تلاشهای مدیریت برق این شهر گفت: گلبهار را باید به عنوان بخشی از شهرستان بزرگ مشهد در نظر گرفت که توسعه فزاینده این شهرستان باید در تخصیص منابع مالی به آن مدنظر قرار گیرد.

مهدی دونده افزود: شرایط برق در کل کشور بحرانی است از این رو مدیریت شبکه برق باید اطلاع رسانی جامع و دقیق در باره زمان خاموشی‌ها به شهروندان داشته باشد.

سعید خاکساری، مدیر دفتر حراست شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این مراسم از دادستان گلبهار خواست با حمایت از طرح برخورد با استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج رمزارز، مدیریت برق گلبهار را در گذر از بحران یاری نماید.

شهر جدید گلبهار که سال گذشته به شهرستان ارتقا یافت، برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر ساخته شده و با وسعت چهار هزار هکتار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد در امتداد جاده مشهد – چناران واقع است.

ایجاد این شهر در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به منظور کنترل توسعه پیوسته این شهرها، هدایت اسکان جمعیت در محدوده اطراف آنها و جلوگیری از نابودی زمینهای کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی رویه جمعیت، سال ۱۳۷۲ به عنوان نخستین مصوبه “طرح جامع شهرهای جدید” به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *