اولین کلینیک مشاوره اشتغال و کسب و کار در جهاد دانشگاهی کاشمر راه‌اندازی می‌شود

مسئول دفتر کارآفرینی جهاد دانشگاهی کاشمر از راه‌اندازی اولین کلینیک مشاوره اشتغال و کسب و کار در محل این موسسه خبر داد.

جلال قدوسی روز سه شنبه با بیان این که راه‌اندازی مدرسه کارآفرینی از اهداف موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر است، افزود: به زودی اولین کلینیک مشاوره اشتغال و کسب و کار با مجوز مرکز علمی کاربردی استان و کشور در محل موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مرکز کارآفرینی به صورت علمی، اصولی و همچنین بومی شده راه‌اندازی خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه‌های نسل سوم در حال منسوخ شدن هستند به همین خاطر دانشگاه‌ها باید کارآفرین باشند.

قدوسی با بیان اینکه امروزه باید به سمت داشتن دانشگاه‌های نسل چهارم که دانشگاه‌های جامع محور هستند حرکت کنیم، بیان کرد:  تلاش می‌کنیم دانشجویانی که در موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر تربیت می‌شوند با توجه به نیاز بازار باشد.

وی اظهار کرد: به‌رغم اینکه باید آینده بازار برای نیروهایی که در مرکز کارآفرینی موسسه جهاد دانشگاهی کاشمر آموزش می‌بینید ترسیم شده باشد اما این طرح به خاطر روش‌های اشتباه و نبودن یک تکلیف در دانشگاه‌ها مهجور مانده است.

مسئول دفتر کارآفرینی جهاد دانشگاهی کاشمر با اشاره به اینکه این فاصله موجب شده امروز شاهد مشکلاتی در موضوع کسب و کار در جامعه باشیم، افزود: متأسفانه از آمار بیکاران 40 درصد مربوط به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

وی با تأکید بر اینکه برای حفظ کیفیت آموزش در موسسه جهاد دانشگاهی به سمت کار و کارآفرینی و ایده پردازی و نوآوری روی آورده‌ایم، اظهار کرد: از اساتید گروه‌های مختلف خواسته شده که آینده بازار را به دانشجویان آموزش دهند و به بازار ورود کنند.

قدوسی با بیان اینکه همه افراد می‌توانند به کلینیک مشاوره اشتغال و کسب و کار مراجعه کنند، گفت: قطعا تلاش می‌کنیم راهنمایی‌های خوبی را برای مشاوره در حوزه‌های مختلف به مراجعه‌کنندگان داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش شده در حد توان برای ارائه آموزش‌های لازم به میان روستائیان رفته و آن‌ها را با آموزش‌های مختلف در حوزه کار و کارآفرینی آشنا کنیم، بیان کرد: این طرح نیاز به کار بیشتری دارد.

مسئول دفتر کارآفرینی جهاد دانشگاهی کاشمر با بیان اینکه با توجه به افزایش رقبا در بازارها باید خودمان را برای ورود به بازارهای نوین آماده کنیم، افزود: بازارهای سنتی تا چند سال آینده دیگر جایگاهی در دنیای امروز نخواهند داشت.

وی در ادامه برگزاری دو دوره استارتاپ با هدف گردشگری و سوغات کاشمر و دیگری در زمینه المان‌های شهری برای نوروز 97 تا پایان سال را از برنامه‌های اصلی دیگر دانست و افزود: نیاز است ایده پردازان در این دوره‌ها شرکت کنند.

قدوسی بیان کرد: متأسفانه بسیاری مواقع نتوانسته‌ایم به خاطر کمبود امکانات، نبود سرفصل‌های درست، زمان مناسب و عدم انگیزه و یا تطابق نیاز دانشجو و جامعه دانشجویان را در حین تحصیل با کارآفرینی آشنا کنیم.

وی با اشاره به اینکه توجه به کارآفرینی را باید از پیش‌دبستانی آغاز کنیم، گفت: بسیاری از کارآفرینان موفق چهره‌های دانشگاهی نیستند و براساس نیاز جامعه کسب و کاری را راه‌اندازی کرده‌اند.

مسئول دفتر کارآفرینی جهاد دانشگاهی کاشمر با اعلام اینکه باید به موضوع کارآفرینی به طور جدی ورود کنیم، اظهار کرد: باید آموزش‌ها به سمت اهداف کارآفرینانه و اشتغال سوق داده شوند.

وی با بیان اینکه واقعیت‌ها با آنچه ما در شعارها می‌گوئیم متفاوت است، افزود: دانشجویان باید در کلاس‌های آموزشی شرکت و به سؤالاتشان پاسخ داده شود.

قدوسی با اشاره به اینکه نمی‌شود جهاد دانشگاهی آموزش دهد و سیستم دیگری آن را نفی کند بلکه همه باید پای‌کار باشند تا به هدف اصلی که جامعه پویا و کارآفرین و اشتغال‌زا است برسیم، بیان کرد: باید تعاملات بین همه ادارات باشد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *