حمل‌ونقل بین‌شهری پاسخگوی حجم زائران نیست

شهردار مشهد در بازدید میدانی از محدوده حرم گفت: بیش از 70 درصد از زائران با خودرو شخصی به مشهد سفر کرده‌اند که این نشان می‌دهد سیستم حمل‌و‌نقل بین شهری پاسخگوی حجم زائران نیست و دولت باید کاری در این زمینه انجام دهد.

قاسم تقی‌زاده خامسی در جریان بازدید میدانی از فعالیت‌های شهرداری در محدوده حرم مطهر در جمع خبرنگاران افزود: شهرداری برای رفاه حال زائران 30 دستگاه اتوبوس برقی برای افراد کم‌توان در نظر گرفت که با استقبال خوبی مواجه شد و البته این به طور محدود و آزمایشی است و در آینده بیشتر از آن استفاده می‌کنیم. ما محدوده خدمات‌دهی را ده کیلومتر دورتادور شهر اضافه کردیم و کار رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله انجام می‌شود که این خود نیروی زیادی نیاز داشت.

شهردار مشهد ادامه داد: افزایش دو ساعته خدمات‌دهی مترو و افزایش ناوگان اتوبوس‌رانی از دیگر خدمات شهرداری بوده است. همچنین خط ویژه اتوبوس جدیدی راه اندازی کردیم که امیدواریم در آینده به عنوان یک خط جدید به کار خود ادامه دهد.

وی از ورود بیش از 2 میلیون و 700 هزار زائر به شهر خبرداد که از این تعداد 350 هزار نفر آن‌ها زائران پیاده بوده‌اند.

تقی‌زاده خامسی عنوان کرد: فعالیت‌هایی که امسال در حوزه تبلیغات انجام شده از بیلبورد‌ها و بنر‌ها تا سایر موارد بسیار بیشتر و بهتر از سال‌های گذشته است و اصلا با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست.

شهردار مشهد خاطر نشان کرد: برای خادمی حدود 70 هزار نفر ثبت‌نام کرده‌ایم که در غرفه‌ها فعالیت می‌کنند و جالب این است که در همین چند روز حدود 700 هزار نفر دیگر هم ثبت‌نام کرده اند که در سال‌های آینده می‌توانند فعالیت بکنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *