هدیه‌ای از جنس معرفت برای زائران رضوی

کسی که بر چشمه وارد می شود به اندازه ظرفی که به همراه برده است از آن چشمه بهره می گیرد و زائری که به زیارت امام رضا ع می آید به اندازه شناخت و معرفتی که دارد از زیارت خویش سود می برد.

به گزارش صبح امروز، در حرم امام رضا (ع) هر کس به نوعی آداب زیارت را بجا می آورد و از نورانیت و معرفت مضجع حضرت رضا (ع) بهره می جوید، زائری خود را به روضه منوره می رساند و درد و دل خود را به ضریح حضرت میسپارد، کسی دیگر چشم بر گنبد می دوزد و حرف دلش را زمزمه می کند، آن یکی به نماز و خواندن زیارت نامه مشغول می شود و اما عده ای هم زیارت خود را جور دیگری کامل میکنند و به دنبال آگاهی و معرفت افزایی پای حلقه های معرفت می نشینند.

حلقه های معرفت راهی برای افزایش معرفت اعتقادی و تربیتی زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) است که یکی از خدمت های برجسته فرهنگی استان قدس رضوی برای زائران خانم و آقا در ایام پایانی ماه صفر است.

از 700 حلقه معرفتی که در این ایام در حریم رضوی برگزار می شود، 600 حلقه برای برادران و بالغ بر 100 حلقه معرفتی برای خواهران تشکیل شد؛ موضوع اصلی این حلقه ها، معرفتی، اخلاقی، اعتقادی، احکام و سبک زندگی رضوی است.

به طور میانگین، روزانه 12 حلقه معرفت در محل رواق های حضرت معصومه (س)، رواق حضرت زهرا (س) و رواق امام خمینی (ره) برگزار می شود که مجموعأ در روزهای پایانی صفر، 120 حلقه معرفت برای بانوان در حرم مطهر رضوی با اساتید مجرب برگزار می شود.

مدت زمان هر حلقه 60 دقیقه است که 30 دقیقه به سخنرانی و باقی زمان به پرسش و پاسخ از طرف مخاطبین اختصاص داده می شود.

یکی از ویژگی های مثبت و برجسته این حلقه ها، برگزاری حلقه های «جوان معرفت» در کنار حلقه های معرفت است که مادران می توانند با سپردن فرزندان خود در این حلقه ها با خیال آسوده از مباحث حلقه های معرفت استفاده کنند.

برنامه هایی که در حلقه جوانه معرفت تدارک دیده شده است برای سنین چهار تا ده سال است که از جمله برنامه ها آموزش احکام، کشیدن نقاشی با موضوعات اهل بیت پ امام رضا (ع)، قصه گویی از زندگی امام رضا ع بر اساس آیات و روایات، ساخت کار دستی، آموزش آداب زیارت است که در این فضا کودکان با اشتیاق در فضایی آرام، پرنشاط و امن می توانند بهره ببرند.

 

 

سرویس در شهر «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *