اهمیت پدافند غیر عامل مردمی بودن آن است

با حضور استاندار خراسان رضوی و در آستانه ی هفته پدافند غیر عامل، جلسه شورای پدافند غیر عامل استان برگزار شد.

علی رضا رشیدیان در این جلسه گفت: اهمیت پدافند غیر عامل، مردم پایه و مردمی بودن آن است که هر چه فراگیرتر شود امنیت کشور و جامعه افزایش می یابد.
وی افزود: هر چه آمادگی یک ملت در برابر تهدیدات خارجی بیشتر باشد دشمن در انجام اقدامات خصمانه خود علیه آن ملت بیشتر دچار تردید می شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه پدافند غیرعامل آمادگی غیر نظامی در مقابل تهدیدات دشمن و با مبدأ خارجی است اظهار کرد: حفظ سرمایه های نظامی، زیر ساختی، فیزیکی و دفاع سایبری در برابر فعالیتهای احتمالی دشمن و تقویت فرهنگ پدافند غیرعامل برای ایستایی، مقاومت و امنیت ملی ضرورت انکارناپذیر است.

وی، بررسی راههای ضربه زدن به کشور از طریق روشهایی مانند جنگ نیابتی، کودتا، حمله نظامی محدود یا گسترده و جنبش های اجتماعی را برخی از فعالیتهای دشمن برشمرد و گفت: دشمن همیشه در مراکز مطالعاتی خود هزینه و فایده رفتارش را مورد ارزیابی قرار می دهد لذا آمادگی کشور در برابر تهدیدات، آنان را در اجرای نقشه های خود ناکام می گذارد.

رشیدیان افزود: باید آمادگی خود را با توجه به شرایط روز و تهدیدهای مختلف افزایش دهیم و پدافند غیر عامل را فراگیر کنیم تا بدون نیاز به جنگ نظامی بتوانیم دفاع موثر از ارزشها، داشته ها و میراث گرانبهای شهدا داشته باشیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی هم در این نشست گفت: هم اکنون 40 مربی پدافند غیر عامل در این استان فعالیت دارند که یک هزار نفر دیگر نیز در این زمینه آموزش می بینند.

سید ابوالفضل احمدی افزود: تهدید هر شهر یا دستگاه و سازمان با شهر و نهاد دیگر متفاوت است و به همین سبب افرادی از هر سازمان و اداره پس از گذراندن آزمون کتبی و آموزش های لازم در زمینه پدافند غیر عامل همکاری خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در افق 1400 خراسان رضوی باید به عنوان یک استان امن، پایدار، دارای سازمانهای هوشمند، پیشرو و رابطه مستحکم بین مردم و حاکمیت و الگو برای دیگر استانها باشد که برای رسیدن به این هدف از تمام تلاش بهره می گیریم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم با بیان اینکه مهمترین فعالیت این اداره فرهنگ سازی است گفت: طی 6 ماه نخست امسال با گذراندن دوره های ضمن خدمت 11 هزار و 150 نفر ساعت در پنج عنوان پدافندی برای توسعه و تثبیت و توانمند سازی در زمینه پدافند غیر عامل آموزش دیده اند.

علی رضا کاظمی افزود: هر چقدر باورها و ارزش ها نهادینه شود مقاومت و پایداری دانش آموزانی که در معرض انواع آسیب ها هستند قویتر خواهد شد. پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ‌ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می ‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیر نظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل رساند.

 

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *