ائمه اطهار الگوی عزتمندی هستند

استاندار سمنان گفت: ائمه اطهار(ع) الگوی عزتمندی هستند. خدا عزت را در اولیاء الله تجلی داده و اگر کسی به جای دیگری جز خانه اهل بیت(ع) دنبال آن باشد، اشتباه کرده است.

محمدرضا خباز در گردهمایی اعضای هیئات مذهبی و تشکل های دینی سمنان که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان در مشهد مقدس برگزار شد، افزود: هرانسانی دوست دارد عزت داشته باشد چرا که توجه به عزت در نهاد انسان قرار دارد. خداوند در قرآن کریم می فرمایند اگر دنبال عزت هستید اگر سربلندی را می طلبید، در ذات اقدس الهی وجود دارد و نقاط دیگر سراب است از سوی دیگر برای این عزت معانی مختلفی آورده اند که یکی از کاملترین آنها، استیلا داشتن بر قلب ها محسوب می شود که امام رضا(ع) الگوی عزت است.

وی افزود: ائمه اطهار(ع) الگوی عزتمندی هستند که خدای متعال آن ها را به انسان نشان داده است، امام حسین(ع) در یک هزار و ۳۷۷سال پیش در حالی شهید شد که عزت داشت تا جایی که پس از قرن ها هنوز هر سال سالگرد شهادت وی گرامیداشته می شود پس اگر ما دنبال هرچه دیگری جز اهل بیت(ع) برای عزتمندی باشیم، اشتباه است.

استاندار سمنان با بیان اینکه عزت نزد خدا است، گفت: اطاعت از خدا انسان را عزیز می کند هر کس بتواند ترک گناه را سرلوحه اقداماتش قرار دهد عزتمند خواهد شد، همانطور که امام حسین(ع) این اقدامات را سرلوحه خود داشت ایشان غیر از خدا عزت را در چیزی نیافت لذا عزیزترین انسان دنیا محسوب می شوند.

 

اموال دنیوی انسان را عزتمند نمی کند

خباز با بیان اینکه برخی پول را راه عزتمندی می دانند، تاکید کرد: عمر این عزت ظاهری، به اندازه همان پول ها است لذا باید گفت عزت ماندگار و تا روز قیامت است پس باید عزتمندی را در جای دیگری دنبال گشت.

وی خطاب به مسئولان تشکل های دینی و هیئات مذهبی نیز، افزود: درست است که عزت از آن خداوند بوده و باید آن را در خانه اهل بیت(ع) جستجو کرد تا به معرفت و عزت رسید اما ما باید شرایط عزتمندی را نیز برای خودمان فراهم کنیم این شرایط همان خدمتی است که هیئت مذهبی در عزاداری امام حسین(ع) برای اطعام عزاداران، برگزاری روضه، مدیحه ثرایی و در مجموع خدمت به عاشقان اهل بیت(ع) انجام می دهند.

استاندار سمنان، گفت: آنهایی که از کودکی در هیئات عزاداری خدمت می کردند، اگر می خواهند عزیز شوند باید بدانند که حضرت ابوالفضل(ع) چگونه عزیز شد تا آن راه را در پیش گیرند پس باید گفت برای یافتن عزت باید از اهل بیت(ع) الگو گرفت.

خباز با بیان اینکه نوکری امام حسین(ع) در خدمت به عزاداران عزت مند هستند چرا که در راه ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) می کوشند، بیان کرد: ما باید کاری کنیم که ارتباطمان را با اهل بیت(ع) تقویت کنیم اگر دنبال عزت هستیم باید بدانیم که راه عزتمندی این است همانطور که پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند «خداوند هر روز با صدای بلند می گوید من خدای عزیز شما هستم و هرکدام از شما عزت دو جهان را می خواهید از او تبعیت کنید» لذا اگر چه انسان پول، قوم و خویش، مقام و … نداشته باشیم فقط کافی است که دنبال خدا باشیم و از چیزهای مادی که موقت هستند، دوری کنیم.

 

 

منبع: مهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *