تزریق پول اشتغال‌زا نیست

رئیس کانون انجمن‌های صنایع خراسان ‌رضوی گفت: با تزریق پول نمی‌توانیم به ایجاد شغل بپزداریم و باید این را بدانیم و از آن درس بگیریم چرا که این پول به سمت کسب و کار نمی‌رود.

محسن شرکا اظهار کرد: تزریق پول به بازار به هر شکل تورم‌زاست. این تورم امکان دارد کم و یا زیاد باشد. در برخی مواقع این تزریق به تولید تبدیل می‌شود اما تا به امروز هر نوع تزریق پولی که به انجام رسیده، منجر به تولید و اشتغال نشده است.

وی ادامه داد: باید نیاز مردم را شناسایی کرده و براساس آن تجهیزات مورد نیاز را در اختیار افراد قرار دهیم چراکه نقدینگی وسوسه انگیز است و مطمئن هستیم که غالب این تسهیلات در جهت تولید، اشتغال و اقتصاد روستا صرف نخواهد شد و به سمت کم و کسری‌های ضروریات زندگی پیش خواهد رفت.

رئیس کانون انجمن‌های صنایع خراسان‌ رضوی با بیان اینکه متاسفانه افراد در مواجهه با دریافت تسهیلات خود، آن را صرف خرید ملزومات و وسایل زندگی و همچنین خرید ال‌سی‌دی و ماهواره و نیز گاهی موتور خود را به پراید تبدیل می‌کنند، افزود: در واقع می‌توان گفت، در ارائه تسهیلات از تجربه مطلوبی برخوردار نیستیم و سیستم ما بسیار ضعیف عمل کرده است.

شرکا تصریح کرد: معتقدم برای ارائه تسهیلات به تزریق پول نیازی نداریم و باید ببینیم مشکل اقتصادی روستاها کجاست. اهالی روستا کسانی هستند که مهارت بالایی در بافت فرش دارند و بر همین اساس می‌توانیم وسایل مورد نیاز بافت فرش را خریداری کرده و در اختیار این افراد قرار دهیم و در مقابل، محصولات آن‌ها را خریداری نماییم تا به مساله اشتغال کمک شود.

وی با بیان اینکه باید بابت ارایه این تسهیلات قسط کم‌کارمزد از آن‌ها اخذ کنیم، عنوان کرد: به این معنا که اگر 5 میلیون تومان تسهیلات ارائه می‎دهیم، 10 هزار تومان به صورت ماهانه از آن‌ها دریافت کنیم. نباید پول را در اختیار افراد متقاضی تسهیلات قرار دهیم چراکه بهره‌وری لازم از ارائه تسهیلات صورت نخواهد گرفت و دولت نیز بر این امر واقف است اما نمی‌دانیم چرا از لحاظ کردن این اقدام امتناع می‌کند اما به جای آن می‌توان ملزومات و ابزار مورد نیاز کار را در اختیار متقاضیان قرار داد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *