گزینه مناسب برای شیخوخیت در اصولگرایی وجود دارد اما برخی قبول نمی کنند

عضو نمایندگان فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به اینکه امروزه خیلی از جریانات سیاسی می خواهند مصالح انقلاب را پُلی برای دستیابی به خواسته خود قرار دهند، گفت: پیگیری صرف خواسته های حزبی امری آسیب‌زا است.

نصرالله پژمان‌فر با اشاره به جایگاه شیخوخیت در زمان فقدان مرحوم آیت الله مهدوی کنی، اظهار کرد: مرحوم آیت الله مهدوی کنی از ابتدای جریانات سیاسی قبل و بعد انقلاب حضور مستمر داشته و دقت و جامعیت در دیدگاه وی نیز سبب شده بود که مورد قبول همگان قرار بگیرند لذا فردی هم نبود که عنوان کند که موقعیت اجرایی بیشتری از او داشته است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه شیخوخیت را معنادار می کند این است که فرد جایگاه مناسبی دارد که مورد قبول دیگران قرار می گیرد، اظهار کرد: بر این اساس باید اذعان کرد هم اکنون ملاک ها برای انتخاب فردی که نخ تسبیح باشد متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته انتخاب‌ها خالصانه تر و بدون هوا و هوس بود و همه مصالح انقلاب را درنظر می گرفتند، ادامه داد:  همین امر سبب می‌شد افراد زودتر به گزینه مناسب دست یابند در حالی که امروزه خیلی از جریانات تنها به دنبال مصالح انقلاب نیستند و می خواهند مصالح انقلاب را پُلی برای دستیابی به خواسته خود قرار دهند؛ این مهم حتی در جریان اصولگرایان نیز اتفاق افتاده است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همین امر سبب شده افراد از لحاظ منطقی و کارشناسی گزینه ای را قبول دارند اما زیربار نمی روند، زیرا منافع‌شان را در پذیرش محوریت فرد از دست می دهند.

پژمان فر افزود: درنظر گرفتن منافع آفت بزرگی است لذا وقتی با ابتدای انقلاب فاصله می گیریم اخلاص هایی که در ابتدای انقلاب بود نیز در انتخاب افراد کمتر می شود.

عضو نمایندگان فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه یکطرفه دیوار کاه‌گل کردن سبب شده گاهی افراد نتوانند دور یک میز جمع شوند، گفت: به عبارتی افراد به دنبال پیگیری خواسته های حزبی خودشان هستند که امری آسیب‌زا است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروزه افرادی وجود دارند که از لحاظ توانمندی، قدرت تصمیم گیری و شاخص های دیگر جایگاه خوبی دارند لذا مشکلی برای انتخاب فردی برای محوریت وجود ندارد.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *