صادرات محصولات ایران خودرو به اروپا

معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو گفت: محصولات این شرکت سهمی 54درصدی از خودروهای داخلی را دارا هستند و این شرکت در نظر دارد محصولات خود را به خارج از کشور صادر کند.

مصطفی خان‌کریمی شب چهارشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه ایران خودرو در پدیده شاندیز افزود: در حال حاضر بیشترین صادرات ایران خودرو به کشور عراق است و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته،  دو کشور هدف صادرات اروپایی شامل اوکراین و روسیه در دستور کار صادرات محصولات به اروپا است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین درخواست مردم در طرح‌های مناسبتی است، ادامه داد: در سال‌های قبل نمایشگاه‌های خودرو به ‌صورت متمرکز در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شد و از دو سال پیش نمایندگان استان‌‌ها این نمایشگاه‌‌ها را به ‌صورت مستقل برگزار می‌کنند.

معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو در ادامه به آیین نامه بانک مرکزی مبنی بر الزام خودروسازان به پیش فروش خودرو بر مبنای سود ۱۸ درصد اشاره کرد و گفت: ما تابع قوانین کشور هستیم اما برای اینکه چرخه تولید ما حرکت متناسبی داشته باشد، نیازی مستمر و متوالی به منابع مالی ارزان داریم. به جهات مختلف این امکان که منابع مالی ارزان قیمت و مستمر به شرکت‌ها برسد، مهیا نبود و یا امکان فراهم شدن آن اندک بود که به همین جهت کفاف میزان تولید ما را نمی‌داد.

وی افزود: بر اساس سیاست گذاری‌های صورت گرفته، رضایت مشتری و جلب اعتماد بازار در دستور کار است و با ابلاغ این بخشنامه از ۱۶ شهریور ماه، ما بلافاصله تبعیت از آن را در دستور کار قرار دادیم .

وی تصریح کرد: از ۱۹ شهریور ماه سایت ما بسته شده و شرایط پیش فروش محدود به همین سود ۱۸ درصد شد، اما شرکت‌های رقیب هنوز این مسیر را نرفته‌اند و سودهای ماهیانه تحت عناوینی چون کارت هدیه سود، هزینه‌های پرداخت سود به مشتریان ارایه می‌دهند.

خان کرمی با اعلام اینکه محصول جدید ایران خودرو با عنوان «هایما اس5» به زودی در مشهد رونمایی می‌شود، گفت: این خودرو از دیگر کراس اوورها قدرت بیشتری دارد و قیمت آن در ردیف ارزشی بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان متفاوت خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما دنبال این هستیم که درآمد مردم را ارزیابی کنیم تا بتوانیم خودروهای خود را با آن تطبیق دهیم تا مردم بتوانند از این خودروها استفاده کنند.

معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی ایران خودرو در پدیده شاندیز اظهار کرد: ما به جهت تقویت شبکه نمایندگی‌های خود، درصدد بودیم خود این نمایندگی‌ها در نمایشگاه‌ها نیز حضور یابند. با این سیاست ایران خودرو در بسیاری از نمایشگاه‌های استانی شرکت نمی کند و نمایندگی‌های داخل استان‌ها به صورت متمرکز این نمایشگاه‌ها را برگزار می‌کنند و ما نیز از لحاظ تخفیفات نمایشگاهی از آن‌ها حمایت خواهیم کرد. در حال حاضر بیش از ۴۰ کلاس خودرو در ایران خودرو تولید می‌شود.

گفتنی است نمایشگاه تخصصی ایران خودرو از سه شنبه در مجموعه فود کورت پدیده شاندیز آغاز و تا جمعه 31 شهریور، ادامه دارد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *