چنارانی: دولت کنونی عراق نباید دین صدام به ایران در جنگ تحمیلی را فراموش کند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است علیرغم اینکه در حال حاضر با دولت عراق دوست و برادر هستیم آنها نباید پرداخت غرامت جنگ تحمیلی را فراموش کرده و باید نسبت به آن دغدغه‌مند باشند.

هاجر چنارانی با اشاره به غرامتی که باید جمهوری اسلامی از خسارات خود در جریان جنگ تحمیلی دریافت کند گفت: جمهوری اسلامی برای 8 سال در جنگ جهانی بود اما علیرغم اینکه صدام ازسوی سازمان ملل به عنوان مقصر و آغازگر شناخته شد تا کنون غرامتی از این محل دریافت نکرده ایم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: فقط صدام به خاطر جنایت علیه مردم سلیمانیه محاکمه شد و غرامت داد که آن هم شهر مرزی خود آنها بود.

وی افزود: اکنون باید این سوال را مطرح کرد که بعد از گذشت این همه سال از جنگ تحمیلی که دولت عراق به استقلال رسیده آن زمان آن فرا نرسیده است که وارد پرونده پرداخت غرامت به ایران به علت جنگ تحمیلی شود و به طور کل برای خساراتی که ایران دیده چه تمهیداتی اندیشیده شده است.

چنارانی ادامه داد: سیاستمداران عراق باید به موضوع پرداخت غرامت جنگ تحمیلی فکر کنند و آن را به ورطه فراموشی نسپارند و هرچند هم اکنون کشوری دوست و برادر هستیم اما آنها باید نسبت به این موضوع دغدغه مند باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه عراق می تواند در پروژه های اقتصادی خود به سمتی برود که قراردادهای آن را به ایران بسپارد، خاطرنشان کرد: عراق باید بداند به خاطر سیاست های غلط دوران بعث همچنان به جمهوری اسلامی مدیون هستند و این افق را نباید هیچ گاه از یاد ببرند.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *