نخستین شاخص عملکرد و توانمندی افراد باشد

برای ما نخستین شاخص عملکرد و توانمندی افراد است، زیرا در سایه توانمندی و عملکرد افراد است که می‌توانیم مشکلات استان را حل کنیم.

محمدعلی گندمی، عضوشورای اصلاح‌طلبان با اشاره به انتخاب استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: بعد از انتخابات گمانه زنی‌ها در خصوص تغییر استانداران به خصوص استاندار خراسان رضوی مطرح شد.

وی ادامه داد: نمایندگان خراسان رضوی و تشکل‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب وسایراقشارتحرکاتی را در خصوص ابقا یا تغییر آقای رشیدیان داشته اند اصلاح طلبان ابتدادر شورای هماهنگی کمیته‌ای متشکل از 10 عضو رابرای برسی ورایزنی وتعامل در این خصوص انتخاب کردند

وی افزود: این کمیته در گام اول چهار پیشنهاد به شورا تقدیم کرد دراین جلسه 3 گزینه انتخاب شدندومسوول شورا طی مصاحبه‌ای حمایت از هر فرد دیگری را تا آن زمان تکذیب کرد وقرارشد کمیته با سایرگزینه های موردنظر دولت هم مذاکر نماید.

گندمی در خصوص روند انتخاب گزینه‌های نهایی نیز خاطرنشان کرد: از بین 6 گزینه مطرح، آقای مهرعلیزاده از مجموع 22 رای ماخوذه، با کسب 19 رای حائز رتبه اول شد. پس ازایشان، آقایان امینی و پژوهش هر یک 12رای را کسب کردند. این سه گزینه به عنوان گزینه‌های شورای هماهنگی اصلاح طلبان طی نامه‌ای به رئیس جمهور، آقای جهانگیری و وزارت کشور معرفی شدند.

دبیر انجمن معلمان خراسان رضوی با بیان اینکه پس از افزایش گمانه‌زنی‌ها در خصوص تغییر استاندار با آقای رشیدیان در جلسه‌ای سه ساعته به گفتگو پرداختیم، افزود: در این جلسه ایشان در پاسخ به پرسشی در خصوص ابقا یا رفتن از استانداری، صراحتا گفتند تغییر از سوی دولت جدی است و دولت خواستار تغییر استاندار است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدا تاکیدی بر انتخاب سریع استاندار نداشته‌ایم، گفت: ما به دنبال انتخاب فردی جامع‌ با نگاه توسعه‎گرایانه و تجربیات و توانمندی بالا برای استانداری خراسان رضوی بوده وهستیم.

وی با اشاره به شایعه انتخاب سید محمد پژمان به عنوان استاندار خراسان رضوی، گفت: ایشان جزء گزینه‌های دولت برای این پست بودند. آقای پژمان کارنامه موفقی در دوران مدیریتی خود دارند.

گندمی با اشاره به تعلل صورت گرفته در انتخاب استاندار، ابراز کرد: اگر همان یکشنبه‌ای که قرار بود استاندار خراسان رضوی در هیئت دولت انتخاب شود نشست هیئت دولت به دلیل سفر آقای روحانی به سازمان ملل لغو نمی‌شد، شاید تاکنون تکلیف استاندار خراسان رضوی مشخص شده بود.

وی با تاکید بر آقایان مهرعلیزاده، امینی و پژوهش به عنوان گزینه‌های نهایی شورای هماهنگی اصلاح طلبان استان، اظهار کرد: افرادی مانند آقای مهرعلیزاده که سابقه استانداری در استان را داشته و ازتجربه ودانش لازم برخوردارند گزینه مناسبی برای استانداری می‌باشند.

گندمی با ابراز امیدواری نسبت به انتخاب مهرعلیزاده به عنوان استاندار خراسان رضوی، افزود: نیروهای فراوانی منتظراین انتصاب هستند اما اگر فرد دیگری انتخاب شود باید کسی باشد که به مسائل خراسان و پیچیدگی‌های آن آگاه باشد.

 

جوانان و بانوان از اولویت‌های اصلاح‌طلبان هستند

عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان با اشاره به شاخص‌های این شورا در جمع‌بندی گزینه‌ها گفت: برای ما نخستین شاخص عملکرد و توانمندی افراد است، زیرا در سایه توانمندی و عملکرد افراد است که می‌توانیم مشکلات استان را حل کنیم؛ استاندار جدید باید تجربه کار در مشهد را داشته و با یک نگاه نوین وتوسعه محور به نیروهای ارزشمند مانند جوانان و بانوان توجه کند.

گندمی با اشاره به حمایت اصولگرایان از رشیدیان نیز گفت: بحث استانداری خراسان رضوی یک موضوع حائز اهمیت است به همین دلیل با این انگیزه با اقای رشیدیان جلسه برگزار شد که چنانچه ماندگار هستند، چه برنامه‌ای برای آینده دارند که ایشان تاکید کردند بر همین روند ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: اما ما اصلاح طلبان انتظارات فراتری داریم . دربخش توسعه و به کارگیری نیروهای مختلف در مسوولیت‌ها و سایرحوزه ها آمارها و کارنامه ایشان نسبتامطلوب است اما درخیلی ازحوزه ها کافی نیست.

 

روحانی اصولگرایی اصلاح‌طلب است

رئیس انجمن اسلامی معلمان یادآور شد آقای روحانی در بهترین شرایط «اصولگرای اصلاح طلب» است، اما ما اصلاح‌طلبان در برابر نامزد اصلاح‌طلب خود یعنی آقای عارف از ایشان حمایت کردیم زیرا معتقد به پیشرفت جامعه و منافع ملی هستیم.

وی با بیان اینکه اصلاح طلبی شعار یا ادعا نیست، تصریح کرد: بعضی ها از اصلاح طلبی فقط یک ادعا دارند که این برای ما قابل قبول نیست.

گندمی در واکنش به احتمال ابقا رشیدیان نیز گفت: دنیای سیاست و مدیریت بسیار ناپایدار است. در دولت گذشته به تجربیاتی دست یافتیم که مثلا وزیری در ماموریت بودند و ناگهان کنار گذاشته شدند یا در زمان بازگشت از ماموریت فرد دیگری را برای پستشان انتخاب کرده بودند.

عضو شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان افزود: دنیای سیاست صفر و صد نیست؛ استاندار نماینده ارشد دولت در استان بوده و احتمال اینکه آقای رشیدیان بماند بسیار کم است اما ممکن است در آخرین لحظات ابقا شوند که در دنیای سیاست و مدیریت امر رایجی است.

 

 

منبع: مشهد فوری

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *