فعالیت قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر است

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: فعالیت قرآنی در دانشگاهها یکی از مهمترین فعالیت هایی است که می تواند در برطرف کردن آسیب های اجتماعی، خانوادگی و دیگر آسیبهایی که جامعه را تهدید می کند موثر باشد.

کریم نجفی برزگر، در حاشیه دیدار جمعی از مسئولان دانشگاه پیام نور کشور و خراسان رضوی با نماینده ولی فقیه در این استان گفت: قرآن همان طور که خودش گفته «تبیان لکل شی» است و سعادت دنیوی و اخروی را برای همه ما ترسیم کرده، می تواند الگویی برای جامعه بشری باشد.

وی ادامه داد: اگر قرآن و اندیشه قرآنی در دانشگاه حاکم شود جامعه علمی آسیب نمی بیند و به دنبال ارتباطی که دانشگاه با خانواده ها دارد اگر در دانشگاهها دینداری باشد در جامعه هم رواج می یابد و بر عکس.

وی با بیان اینکه در روایت آمده است وقتی شبهات مثل شب تاریک به طرف شما آمد به قرآن پناه ببرید، افزود: رواج مبانی قرآن، عترت و علوم انسانی و اسلامی می تواند در رفع شبهاتی که استکبار و فرهنگ غرب گسترش می دهد، موثر باشد. مهم‌ترین فعالیت فرهنگی در دانشگاه پیام نور، فعالیت قرآنی است که بر اساس آن دانشجوها با قرآن انس پیدا کرده و از آسیب‌ها مصون می‌شوند.

نجفی برزگر ادامه داد: آسیب‌ها فراز و نشیب دارد و در دانشگاه پیام نور به عنوان یک مجموعه فرهنگی تخلفات انضباطی نادر است یا وجود ندارد و در کنار آن فعالیت‌های حجاب، عفاف و راهیان نور این دانشگاه هم مطلوب است. دانشگاه پیام نور 30 شهید مدافع حرم دارد که الگویی برای نسل جوان هستند تا راه را گم نکنند.

وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین 62 درصد دانشجویان پیام نور را خانم ها تشکیل می دهند و چون خانم‌ها مربی خانواده هم به شمار می روند مشارکت آنان در فعالیت های فرهنگی و قرآنی می تواند تاثیر بسیاری در خانواده داشته باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *