علم راه توسعه صنعت فیروزه

فرماندار شهرستان فيروزه گفت: هر كجا علم به كمك صنعت آمده موجبات رشد، تحول و توسعه بيشتر آن صنعت را فراهم آورده است لذا برگزاري همايش «فيروزه، صنعت و فرهنگ» قابليت بالايي براي جهاني شدن و افزايش ارزش افزوده اين محصول دارد.

محمدحسين صالحي روز یکشنبه با بيان اين مطلب افزود: در شهرستان فيروزه با جمعيت حدود 40 هزار نفر بيش از 2 هزار نفر به طور مستقيم و غير مستقيم از زمان استخراج، فرآوري، ساخت مصنوعات، فروش و.. در حوزه سنگ فيروزه فعاليت دارند.

وي ادامه داد: برگزاري اين همايش با همكاري شهرستان نيشابور و فيروزه مي‌تواند موجب تقويت اشتراكات و پيوندهاي دو شهرستان شود همان گونه كه فيروزه به نماد مشترك اين دو شهرستان تبديل شده است.

صالحي افزود: با توجه به خواص ذاتي سنگ فيروزه نيشابوري با مرغوبيت منحصر به فرد، اين قابليت را دارد كه از درون تونل‌هاي معادن شهرستان فيروزه استخراج شده و در فضاي شهرستان نيشابور صيقل داده شود و از مرزهاي استان و كشور گذشته و جهاني گردد. در نتيجه همايش «فيروزه، صنعت و فرهنگ» از دو بعد مي‌تواند به اقتصاد و بازار فروش سنگ فيروزه كمك كند، ابتدا با كمك به علمي كردن روش‌هاي استخراج، فرآوري و توليد محصولات نهايي وابسته به سنگ فيروزه كه به لحاظ تنوع و تكثر و هم به جهت زيبايي بتواند مشتريان بيشتري را جذب كند. دوم معرفي سنگ فيروزه است. به عنوان موضوعي كه در فرهنگ ايراني و هم در فرهنگ اسلامي بر اساس سوابق تاريخي موجود، به آن پرداخته شده و بر استفاده از آن تاكيد شده است كه اين همايش مي‌تواند سرآغاز مهمي براي اين فرآيند باشد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *