بلاتکلیفی مدیریت استان لطمات جبران ناپذیری وارد می کند

انتخاب استانداران در دولت دوازدهم مورد توجه فعالان عرصه سیاست است؛ از یک طرف اصولگرایان منتظرند تا با توجه به نحوه انتخاب مدیران ارشد استانی نمره به میزان اعتدال گرایی دولت جدید بدهند و عیار اعتدال را نسبت به دولت یازدهم بسنجند؛ از طرفی اصلاح طلبان منتظرند ببینند وزیر کشور روحانی چه کسانی را به عنوان استاندار انتخاب می کند، آیا آنها همان هایی هستند که رئیس جمهور وعده داد و گفت کسانی می آیند که در اجرای برنامه و دفاع از سیاست های دولت پاشنه ها را ور می کشند و در میدان ظهور و بروز جدی دارند یا وضعیت نسبت به دولت یازدهم تفاوتی نمی کند. وزارت کشور برای انتخاب استانداران اعلام کرد که اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل را ملاک برگزیدن افراد نمی داند چون راه حل مشکلات کشور داشتن مشی اعتدالی است، در نخستین گام تغییر استانداران نیز این وزارتخانه اقدام به جابه جایی بعضی از آنها کرد، این اقدام نزد اهل سیاست به ویژه اصلاح طلبان تعبیر چنین شد که قراری به ورود افراد جدید به این عرصه نیست و اگر این افراد قوی بودند چرا در محل مأموریت قبلی خود ابقا نشدند.

اما آیا وزارت کشور به همین تغییرات اکتفا خواهد کرد؟ سئوالی است که سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور به آن پاسخ منفی داد و گفت تغییرات دیگری هم در راهند که به مرور برای هیأت دولت ارسال می شوند تا رأی اعتماد بگیرند و روال قانونی انتصاب آنها کامل شوند.

او این پیام را هم به منتقدان داد که وزارت کشور پیام آنها را می شنود و در تصمیم گیری ها لحاظ می کند. در همین رابطه پس از گذشت ۵ ماه از انتخابات ریاست جمهوری همچنان خراسانی‌ها در انتظار انتخاب استاندار هستند. گزینه‌های زیادی از جمله ابقا رشیدیان برای استانداری خراسان رضوی مطرح است، اما تاکنون هیچ گزینه‌ای قطعی نشده است و از سویی شنیده‌ها حاکی ست تعدادی از نمایندگان مجلس درحال جمع‌آوری امضا برای استیضاح رحمانی‌فضلی بدلیل انتصابات در وزارت کشور هستند. به همین منظور گفت و گویی با دوفعال سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا صورت گرفته که در ادامه می خوانید.

 

ابقای استاندار بهتر از انتخاب فردی غیر اصلاح‌طلب است

دبیر مجمع روحانیون مبارز در خراسان رضوی گفت: اگر بنا باشد فردی غیر اصلاح‌طلب به عنوان استاندار خراسان رضوی انتخاب شود بسیاری از گروه‌های اصلاح‌طلب خواستار ابقای استاندار فعلی هستند.

حجت‌الاسلام علی عجم در گفت‌و‌گو با ایسنا-‌منطقه خراسان، اظهار کرد: استان خراسان رضوی ویژگی‌های خاصی دارد که باعث می‌شود تصمیم‌گیری‌ در رابطه با آن به تاخیر بیافتد، گروه‌های مختلف دخیل در انتخاب استاندار نیز متفاوت هستند و پیشنهادات مختلفی دارند که تصمیم‌گیری دولت را کند می‌کند.

دبیر مجمع روحانیون مبارز در خراسان رضوی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در وهله اول خواستار انتخاب استانداری اصلاح‌طلب هستند، افزود: اصلاح‌طلبان در این خصوص به دولت پیشنهاداتی ارائه دادند، اما دولت به دلیل محدودیت‌هایی که دارد نتوانسته خواسته احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه اگر بنا باشد استاندار خراسان چهره‌ای اصولگرا باشد، ما آقای رشیدیان را در استان بهتر می‌پذیریم، گفت: به این دلیل که ایشان در مدت چهار سال با مسائل استان آشنا شده‌اند و عملکرد ایشان نیز در جهت خواسته‌های دولت بوده است.

 

محور به جای رضایت برخی افراد، رضایت مردم قرار گیرد

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی گفت: بلاتکلیفی مدیریت استان لطمات جبران ناپذیری  بر منافع و مصالح استان و مردم وارد می‌کند.

جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه خراسان، اظهار کرد: در دوره اول ریاست جمهوری جناب آقای روحانی آخرین استانی که در مورد مدیریت آن تعیین تکلیف شد، خراسان بود و در این نوبت هم گویا از جمله آخرین استان‌هایی است که دولت در خصوص مدیریت آن  تصمیم‌گیری می‌کند.

وی تصریح کرد: تعدد مراکز تصمیم‌گیری در استان و تنوع سلایق جریان‌ها، گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی استان و همچنین عدم قاطعیت دولت دلایل تاخیر در تعیین استاندار است.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی با اشاره به اینکه بلاتکلیفی مدیریت استان لطمات جبران ناپذیری بر منافع و مصالح استان و مردم وارد می‌کند، یادآور شد: دولت لازم است در این خصوص تصمیم‌گیری کند و از هر کسی که به عنوان استاندار تعیین می‌کند حمایت قاطع داشته باشد.

آرین منش با بیان اینکه  یقینا جلب رضایت همه‌ی افراد نه لازم است و نه امکان پذیر،گفت: دولت باید براساس برنامه خود و وعده‌هایی که به مردم داده فردی را که توانایی تحقق وعده‌های دولت و حل مشکلات استان خراسان را دارد سریعتر تعیین و از وی حمایت کند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما در استان خراسان با مشکلات عدیده‌ای نظیر بیکاری فراوان، رکود اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی، حاشیه نشینی، اعتیاد، رکود فعالیت‌های صنعتی و بسیاری مشکلات دیگر مواجه هستیم که از دست دادن فرصت‌ها  جبران ناپذیر خواهد بود.

وی بیان کرد: دولت به جای اینکه همه افراد و ارکان تصمیم‌گیری را در استان راضی کند؛ براساس برنامه خود و توانمندی‌ها، شایستگی‌ها و لیاقت‌هایی که تشخیص می‌دهد، باید تصمیم گیرد.

آرین‌منش با اشاره به اینکه دولت باید براساس جلب رضایت مردم و حل مشکلات تصمیم‌گیری کند، اظهار کرد:  محور به جای رضایت برخی افراد، باید رضایت مردم قرار گیرد زیرا مردم ولی نعمت هستند  و دولت را تعیین کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: دولت با در نظر داشتن مشکلات، مردم را محور اصلی خود در نظر گیرد و سریعتر استاندار فعلی را ابقا  یا استاندار مورد نظر را تعیین و از وی حمایت کند.

 

 

سرویس سیاسی «صبح امروز»

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *