صدور 29 فقره جواز صنعتی در سبزوار

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: از ابتدای امسال 29 فقره جواز صنعتی با حجم سرمایه گذاری پنج هزار و 23 میلیارد و 534 میلیون ریال در این شهرستان صادر شده است.

علی امیدبخش پنجشنبه در نشست کارگروه رفع موانع تولید این شهرستان افزود: با صدور مجوز تاسیس این واحدهای صنعتی برای سه هزار و 591 نفر در این شهرستان اشتغال ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در 6 ماه نخست سال گذشته نیز 21 فقره جواز صنعتی با میزان سرمایه گذاری 644 میلیارد و 141 میلیون ریال و اشتغال 382 نفر صادر شده بود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: صدور جوازهای صنعتی در 6 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه هشت فقره افزایش یافته که بیانگر رشد صنعتی در این شهرستان است.

امیدبخش گفت: کل جواز تاسیس و توسعه شهرستان 112 فقره با سرمایه 9 هزارو 428 میلیارد و 918 میلیون ریال و میزان اشتغال پنج هزارو 711 نفر است.

وی افزود: همچنین تعداد پروانه‌های بهره برداری 213 فقره با ظرفیت اشتغال چهار هزار و733 نفر و سرمایه گذاری سه هزار و 639 میلیارد و40 میلیون ریال بوده است.

امیدبخش با اشاره به بهره برداری از طرح‌های تولیدی در 6 ماه نخست سال جاری ادامه داد: کارخانه اسقاط خودروهای فرسوده با ظرفیت 2 هزار و 500 دستگاه با سرمایه گذاری هشت میلیارد و 50 میلیون ریال امسال در این شهرستان آغاز به کار کرد.

وی گفت: کارخانه تولید اسکلت فولادی سوله با تولید پنج هزار تن و سرمایه گذاری 11 میلیارد و65 میلیون ریال و خدمات کیسه دوزی و چاپ لمینت روی کیسه با سرمایه گذاری 11 میلیارد و348 ریال و صنایع چوپ فوکا با سرمایه هشت میلیارد و 800 میلیون ریال راه اندازی شد که با بهره برداری از این طرح‌ها برای 80 نفر ایجاد اشتغال شد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به سفر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به سبزوار در روزهای آینده گفت: این هیئت موضوع تامین سرمایه در گردش کارخانجات تعطیل شده، تکمیل طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت و شناسایی ظرفیت‌های مغفول مانده صنعت سبزوار را بررسی می‌کنند.

حسین مقصودی افزود: تعدادی از کارخانه‌ها در سبزوار به علل مختلف به صورت نیمه فعال و با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند که مشکلات این واحدهای تولیدی در ستاد رفع موانع تولید مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *