تولید سالانه 16 میلیون شاخه گل در خراسان رضوی

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: سالانه 16 میلیون شاخه گلهای شاخه بریده همچون رز، گلایل، مریم، میخک، داوودی، آلسترومریا، لیسیانتوس و ژربرا در این استان تولید می‌شود.

هاشم نقیبی روز پنجشنبه افزود: 76 هزار و 500 شاخه از این تعداد در فضای باز و بخش عمده باقیمانده از این تعداد گل در فضای گلخانه‌ای تولید می‌شود.
وی به صرفه اقتصادی و مطلوب تولید گل در محیط گلخانه اشاره و بیان کرد: کاهش میزان مصرف آب، امکان افزایش بهره وری و تولید در روش کشت گلخانه‌ای از این مزایا است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: کشت گلخانه‌ای به عنوان روشی در اصلاح الگوی کشت مد نظر در حال اجرا بوده و در این زمینه حمایت و ارائه تسهیلات مورد توجه است.

وی گفت: فعالیت هر هکتار گلخانه برای پنج نفر به صورت مستقیم و پنج نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

نقیبی مساحت گلخانه‌های گل شاخه بریده را در خراسان رضوی 138 هزار و 314 مترمربع اعلام و بیان کرد: تولید گلهای آپارتمانی، زینتی، فصلی و انواع نهال از دیگر ظرفیت‌های این استان در حوزه گل و گیاه است.

وی بدون اشاره به آمار افزود: درصد محدودی از گل‌های شاخه بریده و آپارتمانی تولید خراسان رضوی به کشورهای همجوار مانند افغانستان و ترکمنستان صادر می‌شود.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *