صدور مجوز فروش پوشاک برای 17 برند خارجی در خراسان رضوی

کارشناس مسئول اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بر اساس دستورالعمل مرکز اصناف و بازرگانان ایران و پایش‌های انجام گرفته طی 6 ماه گذشته، مجوز این مرکز برای فروش 17 برند خارجی در عرصه پوشاک در این استان صادر شده است.

مهدی مقدسی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: دستورالعمل ساماندهی برندها از سوی مرکز اصناف و بازرگانان ایران وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال ابلاغ و خراسان رضوی پیشخوان اجرای آن شد.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بخشهای این دستورالعمل واردات قانونی همه برندهای خارجی توسط فروشندگان در صورت اخذ مجوز از مرکز اصناف و بازرگانان و ثبت نمایندگی است. بر این اساس فروشندگان مجوزدار برندهای خارجی موظف بودند ضمن پرداخت حق و حقوق دولت 20درصد از فروش پوشاک خود را به محصولات داخلی اختصاص دهند.

کارشناس مسئول اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در صورتی که فروشندگان مجوزدار 20 درصد عرضه پوشاک داخلی را رعایت نکنند طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی افزود: از ابتدای صدور این دستورالعمل پایشهای لازم در خصوص 50 برند خارجی پوشاک که در خراسان رضوی به فروش می‌رسید انجام گرفت و با ساماندهی آنها مجوز فروش برای 17 برند توسط فروشندگان و تولیدکنندگان پوشاک صادر و بقیه آن‌ها حذف شدند.

مقدسی ادامه داد: ظرف 6 ماهه گذشته دارندگان مجوز فروش برندهای خارجی پوشاک چهار قرارداد بین المللی با دو برند مشهور ترکیه و ایتالیا منعقد کرده‌اند.

وی همچنین گفت: در این مدت 12 میلیارد ریال پوشاک قاچاق با عنوان برند در خراسان رضوی جمع آوری شد. بازرسی از فروش برندهای خارجی پوشاک بر اساس دستورالعمل مرکز اصناف و بازرگانان از ابتدای مهر جاری ماه در استان تشدید شده و در این چارچوب هفته پیش چهار واحد صنفی در مشهد که مدعی فروش برند خارجی پوشاک بودند متخلف شناخته شدند.

کارشناس مسئول اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: سایر نمایندگی‌های فروش برند خارجی پوشاک در صورت عدم رعایت فروش 20 درصد پوشاک داخلی و دریافت مجوز، تابلوهایشان در سطح شهر و برندهای پوشاک از سطح فروشگاه جمع آوری می‌شود.

وی ادامه داد: اگر 20 درصد مذکور از سوی فروشندگان صاحب برندخارجی رعایت نشود مجوز نمایندگی فروش برند آن‌ها لغو و با پوشاک خارجی آن‌ها به عنوان کالای قاچاق برخورد می‌شود.

مقدسی گفت: خراسان رضوی دارای تولیدکنندگان مطرح با کالای کیفی مطلوب در حوزه پوشاک است و کیفیت آن‌ها در حدی است که نمونه تقلبی آن‌ها از سوی برخی کشورها تولید می‌شود لذا باید به تولید داخلی بها داد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *