شکست حصر آبادان سرآغاز پیروزی‌های بعدی در دفاع مقدس بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شکست حصر آبادان سرآغاز پیروزی‌های بعدی در دفاع مقدس بود. آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح چهارشنبه در جمع یگان‌های نظامی خراسان رضوی اظهار داشت: جریان دفاع مقدس با شکست حصر آبادان جهت دیگری گرفت و در واقع دفاع مقدس از عملیات حصر آبادان که نماد پیروزی بر جریان کفر بود آغاز شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه نیروهای خراسانی نقش بارزی در این عملیات ایفا کردند افزود: دفاع مقدس نماد و جلوه بارزی از اثبات حقانیت و حقیقت جهاد اسلامی در برابر جنگ و تهاجم بود.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: واقعیت جهاد در برابر جبهه کفر را پیش از این در غزوات پیامبر اسلام و همچنین رشادت‌های حضرت علی(ع) پس از رحلت پیامبر بزرگوار اسلام شاهد بودیم و دفاع مقدس نیز امتداد همین جریان بود.

وی گفت: تفاوت بارزی میان جهاد اسلام و جنگ به معنای مرسوم آن وجود دارد، جهاد اسلامی حرکت در مقابل دشمن و دستیابی به فتح و پیروزی جریان موازنه قوا و موازنه قدرت است و جریان شکست حصر آبادان نیز واجد این ویژگی است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: در تمامی جنگ‌های دنیا این قاعده وجود دارد اما در جهاد اسلامی حرکتی عکس این جریان را شاهد هستیم و همین مسئله دفاع مقدس و جهاد اسلامی را از جنگ‌های مرسوم تمییز می‌دهد.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: از نظر موازنه قوا قرارگیری نیروهای ما در برابر نیروهای تا بن دندان مسلح و حمایت شده از سوی تمامی کشورها در جریان شکست حصر آبادان قابل مقایسه نبود اما با این شرایط و در سایه رشادت رزمندگان ما به پیروزی دست پیدا کردیم. شکست حصر آبادان یکی از بزرگترین عملیات در آزادسازی مناطق اشغال شده کشور بود.

 

شکست حصر آبادان یکی از بزرگترین عملیات آزادسازی مناطق اشغال شده کشور بود

علی رضا رشیدیان در حاشیه این مراسم گفت: شکست حصر آبادان یکی از بزرگترین عملیات در آزادسازی مناطق اشغال شده کشور بود که به دستور امام راحل (ره) شکل گرفت.

وی افزود: این حرکت ارتش دلاور با محوریت لشگر همیشه پیروز 77 ثامن الائمه خراسان، علاوه بر ایجاد روحیه مضاعف بین رزمندگان، موجب ایجاد رعب و وحشت در دشمنان و مانع از پیشروی آنان شد.

استاندار خراسان رضوی ضمن تبریک این روز به تمامی ارتشیان دلاور، سپاه قهرمان، بسیجیان همیشه در صحنه، یادگاران دوران دفاع مقدس، خانواده های معزز شاهد و ایثارگر و عموم مردم؛ از شکست حصر آبادان به عنوان  نخستین عملیات از چهار عملیات بزرگ و موفق «ثامن‌الائمه(ع)»، «فتح‌المبین»، «طریق‌القدس» و «بیت‌المقدس» است که برای آزادسازی مناطق اشغالی و با اجرای آن به فرمان فرماندهی کل قوا حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر ضرورت شکست حصر آبادان تحقق یافت.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *