سرانه توزیع اعتبارات دهیاری‌ها در کشور عادلانه نیست

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه سرانه توزیع اعتبارات دهیاری ها در کل کشور بر اساس نرم جمعیتی بوده که این شیوه عادلانه نبوده و باید اصلاح گردد.

حمید بنایی در جلسه دهیاران گناباد که با حضور معاون دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در فرمانداری این شهرستان برگزار شد ، با بیان این مطلب افزود: سال گذشته حدود 5 میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های گناباد تخصیص داده شده که با توجه به اقدامات توسعه ای در روستاها ، این اعتبار خیلی کم است.

وی نگاه دولت و مجلس به روستاها را یک نگاه توسعه ای و اقتصادی با رویکرد اشتغال دانست و ادامه داد: لایحه ای یک و نیم میلیارد دلاری از سوی دولت به مجلس ارسال که به تصویب نمایندگان رسید و قرار است این مبلغ از صندوق توسعه ملی برای اشتغال و اقتصاد روستاهای کشور هزینه شود.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نبود طرح توجیهی با رویکرد اشتغالزایی را یکی از مشکلات اساسی روستاها دانست و تصریح کرد: بیشتر بودجه روستاها صرف کارهای عمرانی می شود چراکه در صورت داشتن طرح مبلغ 2 میلیارد تومان تسهیلات 6 درصدی به روستاها اختصاص داده می شود.

 

اختصاص 4 میلیون تن قیر رایگان به روستاها در سال جاری

وی ادامه داد: با مذاکرات انجام گرفته توسط کمیسیون عمران مجلس با وزارت نفت ، در سال جاری 4 میلیون تن قیر رایگان به روستاها تخصیص خواهد یافت که از این میزان 35 هزار تن سهمیه برای استان خراسان رضوی در حوزه بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: دهیاران برنامه محور باشند چراکه با اعتبارات محدود دولتی بایستی با اولویت اقدام کرد.

بنایی خاطرنشان کرد: کل بودجه ای مجلس برای دولت در سال جاری مصوب کرده 350 هزار میلیارد تومان بوده و پیش بینی می شود دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته باشد که دهیاران و مسئولان بایستی در جذب اعتبارات تلاش فراوان ولی همراه با طرح و برنامه داشته باشند.

بنایی خاطرنشان کرد: کل بودجه ای مجلس برای دولت در سال جاری مصوب کرده 350 هزار میلیارد تومان بوده و پیش بینی می شود دولت 50 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته باشد که دهیاران و مسئولان بایستی در جذب اعتبارات تلاش فراوان ولی همراه با طرح و برنامه داشته باشند.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *