افزایش 320 هزار نفری متقاضیان کار در خراسان رضوی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: طبق پیش بینی‌ها در طول برنامه ششم سالانه 64 هزار نفر و مجموعا 320 هزار نفر به متقاضیان کار در این استان افزوده می‌شود.

رضا جمشیدی روز سه شنبه افزود: این تعداد ورودی به بازار کار ناشی از افزایش جمعیت و افزایش نرخ مشارکت در استان خراسان رضوی خواهد بود.

وی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان سال گذشته 42.1 درصد بود، که این رقم در بهار و تابستان امسال به حدود 45درصد رسید اما انتظار می‌رود که با احتساب نرخ مشارکت در فصول پاییز و زمستان، این نرخ امسال به 42.55 برسد که پیش بینی می‌کنیم این نرخ به تدریج در سالهای برنامه افزایش پیدا کند.

او افزود: پیش بینی می‌شود نرخ مشارکت اقتصادی استان به تدریج افزایش پیدا کند و همین اکنون نیز نرخ استان از میانگین کشور بالاتر است.

وی گفت: جمعیت فعال استان خراسان رضوی از 2 میلیون و 190 هزار نفر سال 95، در سال 1400 به 2 میلیون و 510 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی افزود: طبق پیش بینی‌های برنامه عملیاتی ششم توسعه، جمعیت استان در پایان برنامه، یعنی سال 1400 به 6 میلیون و 907 هزار نفر خواهد رسید.

جمشیدی افزود: پیش بینی شده که از این جمعیت سه میلیون و 487 هزار نفر مرد و سه میلیون و 419 هزار نفر زن باشند که نسبت جنسیتی 102 خواهد بود.

وی گفت: در این برآورد، پیش بینی شده که جمعیت شهری خراسان رضوی حدود پنج میلیون و 42 هزار نفر و جمعیت روستایی این استان به یک میلیون و 865 هزار نفر برسد.

جمشیدی افزود: پیش بینی می‌شود که جمعیت افراد بالای 10 سال استان که جمعیت فعال محسوب می‌شود، و قسمتی از آنها وارد بازار کار می‌شوند در سال 1400 به پنج میلیون و 652 هزار نفر برسد.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *